Aperitif po francusku

Opublikowano: 23-06-2010

Apéritif po francusku, wydarzenie które jest świętem dla wszystkich fanów kuchni francuskiej, odbyło się w dniach od 10 do 13 czerwca 2010 w CH Blue City w Warszawie ( Al. Jerozolimskie 179 ). Na te cztery dni plac przy fontannie zamienił się we francuską uliczkę ze sklepikami pełnymi francuskich specjałów. Akcję zorganizowała firma Sopexa, a współfinansowana była przez Ministerstwo Żywności, Rolnictwa i Rybołówstwa Francji.

aperitifpofr004.jpg

Pomimo upalnych dni na imprezie pojawiło się wielu smakoszy i amatorów francuskiej kuchni. Liczne atrakcje i niespodzianki dla dorosłych i dzieci przyciągnęły całe rodziny. Każdy przez chwilę mógł poczuć się jak we Francji, a dzięki jarmarkowi mógł również zabrać do domu kawałek tego pięknego kraju ukrytego we francuskich smakołykach.  

aperitifpofr005.jpg

Zainteresowanie imprezą jest dowodem na to, że produkty francuskie wciąż podbijają serca polskich konsumentów.



Program:

•    degustacje i sprzedaż szerokiej gamy francuskich produktów m.in.:

wina i alkohole, sery, wędliny, pasztety, ślimaki, foie gras, oliwki, musztardy, kawa, wody     mineralne, ciasteczka, konfitury, czekolady oraz szereg innych produktów delikatesowych

•    na miejscu można było kupić degustowane produkty w atrakcyjnych cenach.

•    Prezentacja renomowanej francuskiej szkoły gastronomicznej Cordon Bleu

•    Standy agencji turystycznych oferujących wyjazdy do Francji

•    Stand Instytutu Francuskiego z ofertą kursów językowych

•    W sobotę 12 czerwca  – atrakcyjny program animacji i występów na scenie oraz liczne niespodzianki i konkursy dla klientów

•    Sponsor główny Citroën Polska Firmowy Salon i Serwis Al.Krakowska 206, tel. 022 – 577 14 50/60/70, ul. Puławska 338, tel. 022 – 644 60 18 zaprezentował trzy modele samochodu: citroën C3, citroën DS3, citroën C5, które były wystawione w centralnym punkcie placu

•    Więcej informacji na www.aperitifpofrancusku.pl.

Partnerzy akcji:

•    Citröen – był głównym sponsorem akcji i zaprezentował 3 modele samochodów C3, DS3, C5

•    Wina i Alkohole ( La Passion du Vin, Castel, Wina Słodkie Naturalne z Roussillon, Dom Wina – Blason, Domaines Lucien Lurton et Fils, Vignerons de Chusclan, M&P- Arrogant Frog, Albert Bichot, Champagne Raoul Collet Damblat Armagnac, Descas Pere & Fils, Chateau Vieux Plantier,  Trezor, Win4you – Andre Lurton, Château de la Tuilerie, Georges Vigouroux, Winkolekcja – Domaine A. Cailbourdin, Domaine Brusset, Château Villerambert, Ad Vini – Jeanjean, La Chablisienne, Domaines Barons de Rothschild )

•    Sery ( Rians, Le Rustique, Coeur de Lion, Soignon )

•    Wędliny  ( Labeyrie, Raffin, Jean Caby, Goldoni )

•    Produkty spożywcze delikatesowe :

o    Croc Frais – oliwki

o    Café Sati – kawa

o    Bonne Maman – konfitury

o    Maille – musztardy

o    Saint Honoré – piekarnia i ciastkarnia

o    Nestle Waters – woda mineralna Perrier i Vittel

•    Pozostałe – firmy :

o    Cordon Bleu – francuska szkoła gastronomiczna

o    Atout France –  Rail Europe, Interhome- turystyka

o    Instytut Francuski – kursy jezykowe

o    Vitabri – namioty plenerowe

o    Bistro BONJOUR w Blue City

o    Szkoła makijażu FAM

aperitifpofr003.jpg aperitifpofr001.jpg

Patroni medialni:

Kuchnia, Poradnik Domowy, Sukces, Magazyn Trendy, Wino Magazyn, Gazeta Warszawska, Les Echos de Pologne, Radio Pin, TVP Warszawa.pl, Magazyn Kawa.pl, Papaja.pl, Gastronauci.pl, Winomania.pl, Vinisfera.pl, Życie Warszawy.pl., Świat Elit.



Godziny imprezy w Blue City:


10 czerwca 2010 (czwartek)    godz. 10.00-22.00

11 czerwca 2010 (piątek)        godz. 10.00-22.00

12 czerwca 2010 (sobota)       godz. 10.00-22.00

13 czerwca 2010 (niedziela)    godz. 10.00-20.00

aperitifpofr002.jpgProgram animacji:

10 czerwca 2010 (czwartek) godz. 18.00-20.00 (akordeonista, mimowie)

12 czerwca 2010 (sobota)   

Na scenie przy fontannie:

    12.00 i 14.00: pokazy kulinarne francuskiego szefa kuchni Alain Colnot z firmy Saint Honoré

    18.30 pokaz kulinarny Karola OKRASY

    liczne konkursy z nagrodami dla klientów

godz. 11.00-20.00 na placu przy fontannie: francuski szef kuchni doradzający przy zakupach produktów, akordeonista, mimowie, clown, żongler, karykaturzysta, pokazy makijażu szkoły FAM…



W akcji uczestniczyły supermarkety sieci Piotr i Paweł z Warszawy (Blue City i M1-Targówek) oraz Poznania (Stary Browar, Plaza, Promienista), w których od 10 do 12 czerwca odbywały się degustacje francuskich produktów.

aperitif_po_francusku_inforamcje.doc Aperitif_po_francusku_informacje.doc