Gęsina na targach Salone del Gusto w Turynie

Opublikowano: 22-10-2010

Największe, a zarazem najbardziej prestiżowe, targi poświęcone najlepszym produktom spożywczym świata rozpoczęły się w Turynie. Przez pięć kolejnych dni (do 25 października) ponad 3000 producentów z każdego zakątka ziemi wystawi stosika z blisko 20-tysiącami produktów. Podczas turyńskich targów, organizowanych przez międzynarodową organizację dobrego smaku – Slow Food International – można posmakować także gęsiny, przysmaku z regionu kujawsko-pomorskiego.

salonedelgusto_turyn.jpgCo dwa lata miłośnicy i członkowie ruchu "Slow Food"spotykają się w Turynie, by wspólnie zastanowić się w jaki sposób wyznawane przez nich zasady zaszczepić w świadomości zwykłego zjadacza chleba. Salone del Gusto to jedyna tego typu impreza na świecie, gdzie w jednym miejscu i o jednej porze zbiera się tak wielu producentów żywności, szefów kuchni, winiarzy, dziennikarzy i smakoszy. Turyńskie targi nie są jednak wyłącznie niebiańską ucztą, podczas której ma miejsce degustacja i wymiana przepisów pomiędzy smakoszami.

– Na turyńskich targach nasz wojewódzki smakołyk – gęsina jest promowany na Polskim Stoisku Narodowym. Ale nie tylko. Dzięki współpracy ze Slow Food Polska stoisko z gęsiną udało się ulokować w bezpośrednim sąsiedztwie najbardziej prestiżowego i uczęszczanego miejsca na całych targach, tzw."Enoteca" – podkreśla marszałek województwa Piotr Całbecki. – Prezentowanych jest tam, nawet 2500 różnego rodzaju win. Taka lokalizacja stoiska z pewnością pomoże w promocji i popularyzacji naszego regionalnego specjału wśród uczestników targów.

Tegoroczna, ósma już edycja imprezy organizowana jest pod hasłem "jedzenie+/= terytorium". Podczas seminariów, które będą się odbywać w trakcie trwania targów, będzie można się dowiedzieć o istniejących zależnościach między tym, co jemy a miejscem, gdzie spożywana żywność została wyprodukowana. Uczestnicy imprezy będą mieli także okazję wziąć udział w tzw. warsztatach smaku. W trakcie kilkudziesięciu spotkań szefowie kuchni najsłynniejszych restauracji i hoteli z całego świata przygotują i zaprezentują popisowe potrawy przy wykorzystaniu regionalnych produktów ze swoich krajów.

Spodziewa się, że przez pięć dni Salone del Gustoodwiedzi ponad 200.000 gości z całego świata, co sprawia, że popularyzacja regionalnych przysmaków i dań wśród szerokiego kręgu, zróżnicowanych odbiorców staje się możliwe.

 

O promocji gęsiny na Litwie tutaj

O promocji na targowiskach w Warszawie, Krakowie i Trójmieście tutaj

O akcji "gęś na telefon" tutaj

Więcej informacji na temat gęsiny i akcji promujących ten regionalny przysmak tutaj