Dynamiczny wzrost udziału polskich restauracji McDonald’s prowadzonych na zasadach franczyzy

Opublikowano: 28-11-2011

Z początkiem listopada firma McDonald’s Polska przekazała we franczyzę kolejne dwie restauracje.
Do grona licencjobiorców dołączył Marek Jarząbek przejmując restaurację McDonald’s w Jankach. Natomiast obiekt zlokalizowany we Wrocławiu przy ulicy Bolesława Krzywoustego 126 został przekazany na podstawie umowy franczyzowej Katarzynie Stępczak prowadzącej już jedną restaurację McDonald’s.

 mc.donald001

Obecnie restauracje licencyjne to 133 obiekty McDonald’s z 275 lokalizacji sieci działających w Polsce. Są one prowadzone przez 52 franczyzobiorców. Osoba, która zdecyduje się na ten typ działalności i zostanie przez firmę zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. zainwestowanie odpowiedniego poziomu środków finansowych, doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej, gotowość do poświęcenia 100% czasu zawodowego prowadzeniu restauracji), przechodzi trwające około roku szkolenie. Rozpoczyna je od poznania podstawowych mechanizmów działania restauracji. Kolejne etapy to umiejętność właściwego zarządzania ludźmi, aspekty finansowe, współpraca z dostawcami, marketing i promocja.

Licencjobiorca McDonald’s to samodzielny przedsiębiorca, prowadzący swoją własną restaurację pod marką i w ramach systemu McDonald’s. Inwestując własne środki finansowe korzysta on zarówno z know-how stworzonego przez korporację, jak i jej wieloletniego doświadczenia. Franczyza to najlepszy sposób na połączenie walorów dużej organizacji z elastycznością i efektywnością przedsiębiorstwa średniej wielkości.