KONKURS NORGE & FOOD SERVICE CHEFS’ COMPETITION – 2011 NORWESKI SLEDŹ ZAKOŃCZONY!

Opublikowano: 30-11-2011

KONKURS NORGE & FOOD SERVICE CHEFS’ COMPETITION – 2011 NORWESKI SLEDŹ ZAKOŃCZONY! ZNAMY ZWYCIĘZCÓW KONKURSU!
NORGE & Food Service Chefs’ Competition– 2011 Śledź Norweski to pierwsza edycja   konkursu, którego tematem wiodącym są i będą norweskie ryby i owoce morza.

norge001

Konkurs zorganizowali:

  • Norweska Rada ds. Eksportu Ryb i Owoców Morza – organizacja, której celem jest popularyzacja norweskich ryb na rynkach całego świata. Znak NORGE, którym się posługuje, oznacza kraj pochodzenia ryb – Norwegię
  • Food Service –  magazyn redagowany przez specjalistów w zakresie gastronomii
    i kulinariów, adresowany do wszystkich którzy chcieliby nimi być. Gastronomiczny trend-setter.

Ideą jest przeniesienie do Polski najlepszych międzynarodowych wzorców konkursów kulinarnych.  NORGE jest jednym ze sponsorów m.in. najbardziej prestiżowego konkursu kulinarnego na świecie Bocuse d’Or. NORGEFOOD SERVICE chce stworzyć konkurs, w którym  młodzi kucharze będą mogli spróbować swoich umiejętności pod okiem cenionych szefów kuchni – tych z Polski, którzy praktykowali w renomowanych i kultowych restauracjach na świecie oraz norweskich, należących do światowej czołówki.

Tematem pierwszej edycji konkursu jest śledź norweski. Dlaczego? Śledź wbrew pozorom to najbardziej kontrowersyjna ryba. Postrzegany jest jako rdzennie polski, a w prawie 100% jesteśmy uzależnieni od importu. Każdy kucharz chwali się własnym przepisem na danie ze śledzia, a serwuje go coraz rzadziej i coraz mniej kreatywnie… Czas to zmienić!

– NORGE & FOOD SERVICE Chefs’ Competition – 2011 Śledź Norweski” to pierwszy konkurs, który Norweska Rada ds. Eksportu Ryb i Owoców Morza zorganizowała w kraju, w którym ma swoje przedstawicielstwo. Jednym słowem – to światowa premiera. To właśnie w Polsce jesteśmy prekursorami.– mówi Kristin Pettersen, Dyrektor Rynku na Polskę. Polska jest prawdziwym liderem w konsumpcji śledzia. Statystyczny Polak spożywa aż 2,6 kg śledzia rocznie! Prawie połowa tej ryby pochodzi z Norwegii. Dlatego to właśnie w Polsce organizujemy ten konkurs. – dodaje. .

W jury zasiadły prawdziwe osobowości: szefowie kuchni – Paweł Oszczyk i Robert Trzópek; krytyk kulinarny i smakosz  – Maciej Nowak oraz światowa gwiazda – Geir Skeie – kulinarny mistrz świata – zwycięzca konkursu Bocuse d’Or 2009.

Nagrodą główną jest staż w restauracji prowadzonej przez Geir’a Skeie Brygga 11 w Sandefjord.

Konkurs odbył się w Centrum Technik Kulinarnych DORAM przy ulicy Racjonalizacji 5.

W pierwszym dniu konkursu – 28 listopada, 24 półfinalistów przygotowywało przystawkę ze śledzia norweskiego, jajka i ogórka oraz składników obecnych na wspólnym stole oraz dania główne ze śledzia świeżego, jabłka i kaszy oraz składników obecnych na wspólnym stole.

Zadania konkursowe w finale, 29 listopada – to przygotowanie przepisów nadesłanych jako zgłoszenie eliminacyjne.

Do finału weszli – w kolejności alfabetycznej:

  • Lilianna Filipiak – Łódź
  • Damian Kolasa – Janówka / Łódź
  • Arkadiusz Kruszik – Leszno
  • Dariusz Mikołajczak – Gdańsk
  • Adam Leszczyński – Warszawa
  • Michał Piotr Muśnicki – Warszawa

ZWYCIĘZCAMI I EDYCJI KONKURSU NORGE & FOOD SERVICE CHEFS’ COMPETITION – 2011 Śledź Norweski zostali:

I miejsce: Adam Leszczyński, restauracja „Na Zielnej”, Warszawa

Adam_Leszczynski_danie_glowne  Adam_Leszczynski_przystawka 

II miejsce: Dariusz Mikołajczak, Hotel Nadmorski, Gdynia

III miejsce: Arkadiusz Kruszik, „Avangarda – Łukasz Konik”, Leszno

 – Celem magazynu Food Service jest promocja kucharzy, szczególnie młodych talentów. Zarówno ja, jak i jury – jesteśmy zaskoczeni tak wysokim poziomem uczestników i ich dań. Zwycięzcy – mimo młodego wieku, to prawdziwi profesjonaliści w swojej dziedzinie. Mam nadzieję, że będzie o nich głośno. – komentuje Juliusz Donajski, prezes VFP Communications, wydającego Food Service.

Więcej informacji:

Milena Niedziela, Advanced PR, mniedziela@advancedpr.pl, kom. + 604 97 14 87