CHI Polska S.A. wyłącznym operatorem COSTA COFFEE w Polsce

Opublikowano: 30-04-2012

Wraz z dniem 25 kwietnia 2012 roku CHI Polska S.A. jest jedynym w Polsce operatorem sieci kawiarni COSTA COFFEE. Od 2007 roku operatorem marki na rynku polskim była spółka eCoffee. CHI Polska S.A. planuje dynamiczny rozwój sieci kawiarni COSTA COFFEE. Przejmie również od eCoffee 7 z 12 działających dotąd kawiarni COSTA COFFEE na terenie Polski.

chi.polska

 


 

Na mocy umowy inwestycyjnej zawartej 25 kwietnia br. pomiędzy eCoffee Sp. z o.o. (spółki zależnej NFI Krezus S.A.) a CHI Polska S.A., CHI Polska S.A stała się wyłącznym operatorem marki COSTA COFFEE w Polsce, należącej do Costa Limited. Firma CHI Polska S.A. obecna na polskim rynku od 1999 roku, jest obecnie operatorem dwóch marek z branży kawiarnianej: lidera na polskim rynku – coffeeheaven oraz COSTA COFFEE, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej marki kawiarni na świecie.

 

 

– Przez lata pracowaliśmy na sukces marki coffeeheaven i udało się. Jesteśmy liderem branży kawiarnianej 

w Polsce, stworzyliśmy też jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na polskim rynku. Teraz chcemy wykorzystać nasze doświadczenie, aby dynamicznie rozwijać COSTA COFFEE pod skrzydłami CHI Polska. Przejmujemy 7 z 12 prowadzonych dotychczas przez eCoffee kawiarni tej marki, a w ciągu następnych 12 miesięcy planujemy otworzyć 20 nowych kawiarni COSTA COFFEE. Obie marki będą rozwijane z tą samą pasją 

i zaangażowaniem. – mówi Paweł Wasiljew, Dyrektor Zarządzający CHI Polska SA.

 

 

COSTA COFFEE, należąca do Whitbread PLC brytyjskiej firmy działającej w branży hotelarsko-restauracyjnej – to  jedna z największych na świecie sieci nowoczesnych kawiarni specjalizujących się w przygotowywaniu wysokiej jakości kawy, leader w Wielkiej Brytanii i w Europie. W tej chwili sieć liczy blisko 2200 barów kawowych w 26 krajach na całym świecie.

– Polski rynek branży kawowej ma ogromny potencjał. Od dłuższego czasu planowaliśmy tutaj mocniej zaznaczyć naszą obecność. Obserwując rynek i preferencje klientów uznaliśmy, że teraz nadszedł dobry moment, aby dynamicznie rozwinąć COSTA COFFEE w Polsce. CHI Polska wyróżnia innowacyjne podejście w zarządzaniu siecią kawiarni coffeeheaven w Polsce i nie mamy wątpliwości, że z Costą na pokładzie osiągnie jeszcze większy sukces. – mówi Neil Campbell, International Operations Excellence Director, Whitbread Court.

 

CHI Polska S.A. otworzyło już dwie kawiarnie COSTA COFFEE w Polsce: w styczniu br. w warszawskim CH Wola Park oraz w marcu br. w gdyńskim CH Klif. Nowy operator planuje dynamiczny rozwój sieci COSTA COFFEE, prowadzony równolegle z marką coffeeheaven. Kawiarnie COSTA COFFEE zlokalizowane będą zarówno 
w reprezentacyjnych punktach dużych miast, centrach handlowych, kompleksach biurowych i mieszkaniowych oraz na dworcach.

 

***

Firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem dwóch marek z branży kawiarnianej: lidera na polskim rynku – coffeeheaven oraz wiodącej na rynku europejskim marki COSTA COFFEE. Pierwszą kawiarnię coffeeheaven firma otworzyła w gdyńskim Centrum Gemini w 2000 r. W przeciągu kilkunastu lat marka zdobyła uznanie i czołową pozycję na polskim rynku – pod szyldem coffeeheaven funkcjonuje obecnie 91 placówek zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski (Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Łódź, Poznań, Lublin, Kielce, Opole, Bydgoszcz, Szczecin, Gdańsk, Gdynia, Sopot, Częstochowa, Toruń, Bielsko-Biała, Rzeszów).  Dla klientów coffeeheaven stało się synonimem najwyższej jakości produktów i profesjonalnej obsługi, przystanią dla miłośników kawy oraz ulubionym miejscem relaksu i odpoczynku. To symbol wielkomiejskiego stylu życia – stylu dostępnego dla każdego, kto ma ochotę na chwilę relaksu lub pobudzenia. Od lutego 2010 roku CHI Polska SA należy do Costa Limited – firmy zarządzającej drugą pod względem wielkości międzynarodową marką kawiarni na świecie – COSTA COFFEE. Założyli ją bracia Sergio i Bruno Costa w 1971 r. Siedem lat później powstała pierwsza kawiarnia firmy Costa w i posiada w sumie 2103 kawiarni, z czego 1352 znajduje się w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku firma otworzyła 277 kawiarni. W roku 2010 i 2011 Costa Limited otrzymała od Allegra Strategies nagrodę „Najlepsza sieć markowych kawiarni w Wielkiej Brytanii i Irlandii”, a w roku 2011 Allegra Strategies przyznała jej tytuł „Najlepszej sieci markowych kawiarni w Europie”. W 1995 r. marka została przejęta przez Whitbread PLC – największą brytyjską firmę działającą w branży hotelarsko-restauracyjnej, obsługującą najważniejszych operatorów na rynku hoteli klasy budżetowej i restauracji. CHI Polska swoją pierwszą kawiarnię COSTA COFFEE w Polsce otworzyła w styczniu 2012 roku w galerii handlowej Wola Park. Priorytetem firmy jest dynamiczny i efektywny rozwój obu marek na polskim rynku.

Działaniom CHI Polska SA przyświeca filozofia oparta na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu, począwszy od wyboru plantacji kawy dla swojej mieszanki (certyfikat Rainforest Alliance, organizacji stojącej na straży zrównoważonego rozwoju w obszarze rolnictwa, leśnictwa i turystyki), poprzez troskę o pracowników (polityka awansów pracowników poprzez efektywny system szkoleń i nieustanny rozwój organizacji), partnerów biznesowych (czterokrotny zdobywca tytułu Cafe Retailer of the Year), skończywszy na działaniach na rzecz społeczności lokalnych. Wielokrotny laureat SCAE Mistrzostw Polski Barista czy Mistrzostw Latte Art. Poprzez wszystkie te działania CHI POLSKA SA od lat wyznacza najwyższe standardy jakości w branży gastronomicznej.