Pomorskie stawia na kulinaria
Opublikowano: 08-03-2013

Pomorskie, jako pierwszy region w Polsce, skupia się na budowaniu marki i wizerunku regionu w oparciu o nowoczesną i prestiżową kulturę kulinarną. Celem działań „Pomorskie Culinary Prestige” jest promowanie lokalnej gastronomii w kraju i zagranicą, wsparcie biznesowe restauratorów, a w konsekwencji stymulacja atrakcyjności turystyki kulinarnej w regionie. Warto obserwować co się będzie działo.
Współpraca miast. Spotkanie blogerów.
Krystyna Hartenberger- Pater informuje, że „odbyło się już pierwsze wspólne przedsięwzięcie kulinarne z Gdańskiem i Pruszczem Gdańskim. Mam nadzieję, iż wkrótce do działań przyłączą się pozostałe miasta, takie jak Sopot, Gdynia czy Malbork.” Zadaniem Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej jest integracja środowiska i zaangażowanie miast do działań „Pomorskie Culinary Prestige”, tak aby połączyć inicjatywy i zachować spójność w budowaniu marki regionu.
W ostatni weekend z inicjatywy Justyny Zdunek, właścicielki gdańskiej Metamorfozy odbyło się spotkanie popularnych polskich blogerów opisujących usługi restauracyjne. Blogerzy w ramach warsztatów odwiedzili sopocką restaurację Bulaj Artura Moroza, który prezentował ryby z Bałtyku i kaszubskich jezior, odbyli podróż w czasie w kuchni restauracji Metamorfoza, gdzie blogerzy gotowali zupę z jabłek, przyrządzali pstrąga i przepiórkę. Goście próbowali, również gockich specjałów w nowo otwartym obiekcie muzealnym Faktoria w Pruszczu Gdańskim. Już wkrótce kolejne wydarzenia promujące gastronomiczne i turystyczne walory regionu:
– organizowanie wizyt studyjnych dla dziennikarzy/blogerów
– spotkania integracyjne szefów kuchni, restauratorów i kucharzy
– współorganizacja konferencji biznesowych i marketingowych dla gastronomii
– stworzenie e-platformy komunikacyjnej prezentujący potencjał kulinarny Pomorza
– podróże restauratorów, wymiana doświadczeń i wiedzy z innymi regionami Europy
– konferencje prasowe dla polskich i zagranicznych dziennikarzy połączone ze study tour