Jakość, jakość i jeszcze raz jakość

Opublikowano: 12-08-2014

10 lat temu rozpoczęła się historia marki Grycan-Lody od pokoleń, a prasa  donosiła o wielkim powrocie Elżbiety i Zbigniewa Grycanów. Jako przedsiębiorcy z bogatym doświadczeniem w branży lodziarskiej słyszeli wprawdzie, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, jednak nie bali się podjąć ryzyka. Cel, który im przyświecał, to serwowanie lodów najlepszych z możliwych – takich, jakie pamiętają z dzieciństwa. Ta myśl towarzyszyła im 10 lat temu, gdy zaczynali  od jednego lokalu przy ul. Puławskiej 11 w Warszawie, towarzyszy im i dziś, gdy są właścicielami największej w Europie sieci rodzinnych lodziarnio-kawiarni.

 Grycan-Lody_od_pokole_logotyp

 

 

Po 10 latach Grycan-Lody od pokoleń to wciąż marka rodzinna, a bilans dekady jest imponujący: niemal 130 lodziarni, pozycja lidera rynku lodów familijnych premium, współpraca z najlepszymi hotelami i restauracjami w Polsce, współpraca handlowa z partnerami w Europie oraz Azji, ponad 1200 pracowników, wciąż powiększające się portfolio produktów oraz szerokie perspektywy rozwoju.

Elbieta_i_Zbigniew_Grycanowie

Jakie jest źródło sukcesu?

– Od 10 lat firmujemy nasze lody własnym nazwiskiem i osobiście gwarantujemy ich jakość. Na każdym opakowaniu lodów marki Grycan-Lody od pokoleń znajduje się mój podpis, co oznacza, że każda nowa propozycja musi przejść test naszego podniebienia. To właśnie nasz produkt jest naszym największym atutem. Nie pozwalamy sobie tutaj na żadne kompromisy i od lat jesteśmy wierni dewizie „Jakość, jakość i jeszcze raz jakość”. Takie podejście pozostanie niezmienne na kolejne dekady, ponieważ w zestawieniu z szeroką i ciekawą ofertą smaków, pozwala nam zdobywać zaufanie kolejnych konsumentów – mówi Zbigniew Grycan, właściciel marki Grycan-Lody od pokoleń.

– Oboje z mężem pochodzimy z rodzin o bogatych tradycjach cukierniczych, które od kilkudziesięciu lat wykorzystujemy w prowadzeniu naszej działalności. Jednak gdy 10 lat temu rozpoczynaliśmy tworzenie marki Grycan-Lody od pokoleń, nie przypuszczaliśmy, że nasz biznes rozwinie się na taką skalę.  Przy okazji tej okrągłej rocznicy chcielibyśmy podkreślić, że to nasz wspólny sukces – nas i naszych pracowników, którym bardzo dziękujemy za lojalność i zaangażowanie – dodaje Elżbieta Grycan, właścicielka marki Grycan-Lody od pokoleń.

Historia marki

Przełomowym dniem biznesowej historii Elżbiety i Zbigniewa Grycanów był 15 sierpnia 2004 roku. W tym dniu należąca do nich od kilkudziesięciu lat lodziarnia przy ulicy Puławskiej 11 w Warszawie zmieniła szyld i zaczęła sprzedawać autorskie lody pod marką Grycan – Lody od pokoleń.

Początki funkcjonowania firmy wymagały cierpliwości i wielkiego zaangażowania całej rodziny. Ważną próbą było otwarcie pierwszej lodziarni w centrum handlowym – w warszawskiej Arkadii. Zainteresowanie gości przerosło najśmielsze oczekiwania właścicieli. W kolejnych latach powstawały lodziarnie w galeriach handlowych i w prestiżowych lokalizacjach w największych miastach w Polsce. Pierwsze lokale pod szyldem marki Grycan-Lody od pokoleń zostały otwarte również w Czechach. Plany rozwoju firmy zakładają zachowanie dynamiki wzrostu na dotychczasowym poziomie i kolejne otwarcia od kilku do kilkunastu lodziarni rocznie.  W ofercie lodziarni, oprócz szerokiego wyboru deserów lodowych, znajdują się domowe ciasta i wypieki, kawa dostarczana przez rodzinną włoską firmę, rurki z bitą śmietaną, a także soki owocowe i koktajle.  Dziś Elżbieta i Zbigniew Grycanowie zarządzają siecią lodziarni wspólnie z córką Małgorzatą.

Równolegle, marka rozwijała swoją obecność na rynku detalicznym. Dziś może poszczycić się pozycją lidera polskiego rynku lodów familijnych premium we wszystkich formatach sklepów rynku detalicznego – od wielkopowierzchniowych aż po najmniejsze sklepy osiedlowe. Imponująca jest również lista stałych odbiorców produktów marki Grycan-Lody od pokoleń – są na niej prestiżowe hotele, ekskluzywne restauracje czy instytucje administracji państwowej.

Lody marki Grycan-Lody od pokoleń produkowane są w podwarszawskim zakładzie w Majdanie z wykorzystaniem tradycyjnych, rodzinnych receptur, przekazywanych z pokolenia na pokolenie. W portfolio znajduje się już ponad 60 smaków lodów, lody tradycyjne, tworzone na bazie śmietanki kremówki i żółtek jaj, lody jogurtowe powstające z płynnego jogurtu naturalnego, a także sorbety z owoców. Proces produkcji stanowi połączenie rzemieślniczych metod i nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

 

***

Marka Grycan – Lody od pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r. W ciągu dziesięciu lat istnienia firma Grycan rozwinęła największą sieć lodziarni firmowych w Polsce, która obecnie liczy niemal 130 lokali. Oferta marki Grycan – Lody od pokoleń zawiera ok. 60 różnych smaków lodów: na bazie śmietanki kremówki, jogurtu naturalnego czy sorbetów z owoców, a także wybór kilkudziesięciu kompozycji deserów lodowych. Ponadto w sprzedaży detalicznej znajdują się familijne lody tradycyjne w opakowaniach 1100 ml, 900 ml i 500 ml i sorbety w opakowaniach 500 ml oraz „Porcyjka z łyżeczką”– impulsowe lody w kubeczku 150 ml z łyżeczką. Marka Grycan to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, które stworzyli czerpiąc wiedzę z własnych doświadczeń, tradycji cukierniczych swoich rodzin i zachowanych receptur Lodów od Pokoleń. Dziś firmę prowadzą wspólnie z córką Małgorzatą i przy wsparciu drugiej córki Magdaleny.

Lody Grycan tworzone są z poszanowaniem tradycji przekazywanej w rodzinie Grycanów z pokolenia na pokolenie.  Ich wyjątkowy smak i najwyższą jakość gwarantuje sam Zbigniew Grycan.