Wysmakowana reklama dla lokalu gastronomicznego?
Opublikowano: 21-12-2014

Jak wypromować nowe miejsce czy przyciągnąć klientów do istniejącej restauracji? Dobrze zaprojektowana reklama może przynieść w branży gastronomicznej wiele korzyści i wcale nie musi być droga. Kulinarna tematyka otwiera wiele możliwości w doborze materiałów promocyjnych, PigPrint podpowie jak wybrać te najlepsze.
Niezależnie czy prowadzisz sieć barów szybkiej obsługi, elegancką restauracje, czy małe, klimatyczne bistro – żeby Twoja działalność odniosła sukces musisz ją promować. Dla każdego rodzaju kulinarnego biznesu można dobrać odpowiednie formy i zakres reklamy, warto więc zarezerwować na nią środki w budżecie.
Żeby promować swój lokal nie musisz od razu wydawać fortuny na medialne kampanie – służą temu nie tylko prasowe reklamy czy billboardy. W branży gastronomicznej rolę promocyjną pełnią różnorodne materiały – warto więc zadbać o całokształt wizualnej oprawy i komunikacji firmy. Podstawową kwestią jest stworzenie choćby najprostszej identyfikacji wizualnej – czasem wystarczy stworzyć logotyp firmy i określić odpowiadającą jej kolorystykę i styl. Bardzo ważne jest by wszystkie drukowane dla firmy materiały były z tą koncepcją spójne. W miarę możliwości również inne elementy wizualne powinny się do niej odnosić – od wystroju wnętrza po stroje pracowników czy samochody firmowe. Podstawą są jednak wszystkie elementy, które i tak są na wyposażeniu lokalu – serwetki, podstawki, szyldy, banery i oczywiście podstawowy „druk” gastronomiczny – menu.
W branży gastronomicznej warto też skorzystać z możliwości bezpośredniej reklamy. Zidentyfikowanie lokalnej grupy klientów nie powinno nastręczyć zbyt wielu kłopotów, a gromadząc ich dane zyskujemy stałą bazę, która ułatwi kierowanie komunikacji np. poprzez akcje ulotkowe. Materiały reklamowe można też wysyłać za pośrednictwem Poczty Polskiej przez tzw. przesyłki reklamowe. Wystarczy do jednego z Centrów Ekspedycyjno – Rozdzielczych dostarczyć materiały reklamowe i bazę danych. Koszty dotarcia do klientów za pośrednictwem tego rodzaju reklamy z pewnością okażą się trafną inwestycją, która zaskutkuje nowymi gośćmi.
Prostym sposobem dotarcia do nowych klientów jest dystrybucja materiałów reklamowych w punktach informacyjnych czy usługowych w okolicy. Warto też rozważyć reklamę zewnętrzną w ruchliwych punktach czy choćby prosty baner w okolicy naszej firmy, który ułatwi gościom znalezienie lokalu i poinformuje o jego specjalnościach.
O stałych klientów warto dbać, nagradzając ich lojalność. Dobrą praktyką są wszelkiego typu karty rabatowe czy vouchery zniżkowe. Pamiętajmy, że również takie drukowane materiały muszą być utrzymane w stylistyce naszej marki i wtedy też pomagają utrwalać jej wizerunek.
