Wysmakowana reklama dla lokalu gastronomicznego?

Opublikowano: 21-12-2014

Jak wypromować nowe miejsce czy przyciągnąć klientów do istniejącej restauracji? Dobrze zaprojektowana reklama może przynieść w branży gastronomicznej wiele korzyści i wcale nie musi być droga. Kulinarna tematyka otwiera wiele możliwości w doborze materiałów promocyjnych, PigPrint podpowie jak wybrać te najlepsze.

pigprint_logo

 


 

Niezależnie czy prowadzisz sieć barów szybkiej obsługi, elegancką restauracje, czy małe, klimatyczne bistro – żeby Twoja działalność odniosła sukces musisz ją promować. Dla każdego rodzaju kulinarnego biznesu można dobrać odpowiednie formy i zakres reklamy, warto więc zarezerwować na nią środki w budżecie.

Żeby promować swój lokal nie musisz od razu wydawać fortuny na medialne kampanie – służą temu nie tylko prasowe reklamy czy billboardy. W branży gastronomicznej rolę promocyjną pełnią różnorodne materiały – warto więc zadbać o całokształt wizualnej oprawy i komunikacji firmy. Podstawową kwestią jest stworzenie choćby najprostszej identyfikacji wizualnej – czasem wystarczy stworzyć logotyp firmy i określić odpowiadającą jej kolorystykę i styl. Bardzo ważne jest by wszystkie drukowane dla firmy materiały były z tą koncepcją spójne. W miarę możliwości również inne elementy wizualne powinny się do niej odnosić – od wystroju wnętrza po stroje pracowników czy samochody firmowe. Podstawą są jednak wszystkie elementy, które i tak są na wyposażeniu lokalu – serwetki, podstawki, szyldy, banery i oczywiście podstawowy „druk” gastronomiczny – menu.

W branży gastronomicznej warto też skorzystać z możliwości bezpośredniej reklamy. Zidentyfikowanie lokalnej grupy klientów nie powinno nastręczyć zbyt wielu kłopotów, a gromadząc ich dane zyskujemy stałą bazę, która ułatwi kierowanie komunikacji np. poprzez akcje ulotkowe. Materiały reklamowe można też wysyłać za pośrednictwem Poczty Polskiej przez tzw. przesyłki reklamowe. Wystarczy do jednego z Centrów Ekspedycyjno – Rozdzielczych dostarczyć materiały reklamowe i bazę danych. Koszty dotarcia do klientów za pośrednictwem tego rodzaju reklamy z pewnością okażą się trafną inwestycją, która zaskutkuje nowymi gośćmi.

Prostym sposobem dotarcia do nowych klientów jest dystrybucja materiałów reklamowych w punktach informacyjnych czy usługowych w okolicy. Warto też rozważyć reklamę zewnętrzną w ruchliwych punktach czy choćby prosty baner w okolicy naszej firmy, który ułatwi gościom znalezienie lokalu i poinformuje o jego specjalnościach.

O stałych klientów warto dbać, nagradzając ich lojalność. Dobrą praktyką są wszelkiego typu karty rabatowe czy vouchery zniżkowe. Pamiętajmy, że również takie drukowane materiały muszą być utrzymane w stylistyce naszej marki i wtedy też pomagają utrwalać jej wizerunek.

Różnorodne środki promocji mogą być stosowane indywidualnie lub łączone w ramach szerszej akcji informacyjnej dla lepszego efektu.  Nawet dla niewielkiego lokalu warto sporządzić prostą strategię promocyjną, która uwzględniać będzie dostępne środki przekazu oraz jego możliwości finansowe. Czy takie działania są opłacalne? Odpowiedź na te pytanie przyjdzie wraz  z nowymi gośćmi.
pigprint_ologowowanie_pp