Marketing Starego Browaru nagrodzony KTR

Opublikowano: 18-05-2015

14 maja na uroczystej gali w Teatrze Polskim w Warszawie Joanna Tupalska, Creative Manager Starego Browaru, odebrała nagrodę Klubu Twórców Reklamy za #foodproject – wielomiesięczną kampanię promującą unikalną ofertę kulinarną Starego Browaru.

Nagroda_KTR_dla_Starego_Browaru_fot._J._Wittchen

 

 

Nagroda KTR jest jednym z najbardziej prestiżowych laurów branży reklamowej w Polsce. Najbardziej cenieni i doświadczeni twórcy reklam wybierali kreatywność i unikalność, która przy tym nie jest „sztuką dla sztuki”, ale przynosi wymierne efekty marketingowe. Wśród zdobywców nagród KTR nie ma projektów sztampowych, nie ma też centrów handlowych, a warto wspomnieć, że to nie pierwszy laur KTR dla Starego Browaru. W przeszłości otrzymał tę prestiżową nagrodę m.in. za unikalny system komunikacyjny oraz brand book pięciogwiazdkowego hotelu Blow Up Hall 5050. W tym roku Stary Browar był także nominowany za ilustracje do projektu „Lato w mieście by Stary Browar”.

Rekordowa liczba 1104 zgłoszeń tegorocznej edycji konkursu KTR była oceniana przez 80-osobowe jury pod przewodnictwem Jona Williamsa, dyrektora kreatywnego londyńskiej agencji Grey EMEA.

pizza_w_ramach_foodproject_by_Stary_Browar  wege_w_ramach_foodproject_by_Stary_Browar

O #foodproject:

Przygotowanie #foodproject, akcji Starego Browaru komunikującej jego ofertę gastronomiczną, wymagało wzięcia pod uwagę wielu aspektów. Projektanci musieli zwrócić uwagę na jej specyfikę, ponieważ oferta kulinarna Starego Browaru nie należy do typowej wśród obiektów handlowych. Większość mieszczących się tu kawiarni i restauracji to projekty autorskie, mające swoich własnych szefów kuchni.

Akcja, która miała być prezentowana przez wiele miesięcy na wszystkich nośnikach reklamowych w Starym Browarze (plazmy, plakaty, ulotki, mapa, newsletter, kanały internetowe), potrzebowała silnego aspektu wizualnego, miała być smaczna i prezentować świeże podejście do tematu. Musiała przyciągać, nie nudzić się i być na tyle otwarta, aby mogła być wykorzystywana długofalowo i – co kilka tygodni – uzupełniana o nowe elementy i odsłony projektu.

Przykładowe tematy zrealizowane w ramach #foodproject to #breakfast w ramach którego na foodcourcie pojawił się pierwszy w Poznaniu common table czyli wspólny stół śniadaniowy, #pizza na Międzynarodowy Dzień Pizzy, #chocolate na Światowy Dzień Czekolady, #wege z okazji Międzynarodowego Dnia bez Mięsa czy #sandwich – z myślą o osobach piknikujących w parku Starego Browaru. Każda z tych odsłon miała komunikację spójną w ramach parasolowego #foodproject i wiązała się ze specjalną, tematyczną ofertą kulinarną przygotowywaną krótkookresowo przez restauracje i kawiarnie Starego Browaru. Musiały one wykazać się kreatywnością, elastycznością i oczywiście chęcią do zaangażowania w projekt. W każdej odsłonie spotkał się on z dużym zainteresowaniem wśród gości Starego Browaru, ceniących nowości i oferty specjalne.

Poprzez #foodproject zrealizowany został także jeszcze jeden, niezwykle istotny aspekt: w Starym Browarze, miejscu nieodłącznie kojarzonym ze sztuką nowoczesną, wspieranie i promowanie artystów jest wpisane w DNA marki. Realizowane są one także w obszarze działań stricte marketingowych. Tylko w ostatnim roku wizualizacje do projektów marketingowych Starego Browaru tworzyli młodzi, ale odnoszący już znaczne sukcesy ilustratorzy: Lis Kula, Jacek Ambrożewski, Agata Dudek i Karol Banach.

Nadal trwająca kampania #foodproject jest efektem wspólnej, twórczej współpracy marketingu Starego Browaru ze studiem UVMW i uzdolnionym ilustratorem Jackiem Ambrożewskim, a także intensywnej kooperacji z kilkudziesięcioma punktami gastronomicznymi obecnymi w Starym Browarze. Projekt obejmował przygotowanie ilustrowanych logotypów marek gastronomicznych obecnych w Starym Browarze, „jedzeniowej mapy” Starego Browaru i materiałów reklamowych akcji.

Nagroda KTR 2015 dla #foodproject:

Kategoria: Design

Podkategoria: Identyfikacja wizualna/System identyfikacji

Nagroda: Brąz

Produkt: #foodproject by Stary Browar

Dyrektor kreatywny: Robert Mendel, Jacek Walesiak (UVMW)

Art Director: Jacek Walesiak, Piotr Matejkowski

Copywriter: Dział Marketingu Starego Browaru

Ilustrator: Jacek Ambrożewski

Project Manager: Mateusz Ściechowski

Marketing Starego Browaru: Joanna Tupalska, Karol Kędziora, Łukasz Maślach

Dwie kolejne nagrody w tegorocznej edycji nagród KTR Stary Browar otrzymał wspólnie z agencjami Super Super, Bridge i Shootme za sesję modową z wykorzystaniem skanowania 3D dla ubiegłorocznego Art & Fashion Forum. Przyznano je w kategoriach Digital oraz Fotografia. Zdjęcie z owej sesji zostało wykorzystane na oficjalnym key visualu wydarzenia, którego tematem było łączenie mody i technologii.

Plakat_8th_Art__Fashion_Forum_powered_by_Grayna_Kulczyk

Twórcy projektu przełożyli język mody na hi-endowe rozwiązania i zrealizowali sesję modową, w efekcie której z tradycyjnych zdjęć powstał model 3D modelki osadzony w prostopadłościennej scenografii, a na jego bazie powstała animacja 3D.

Nagrody KTR za sesję modową z wykorzystaniem skanowania 3D dla 8th Art & Fashion Forum:

Kategorie: Digital oraz Fotografia

Podkategorie: Digital Craft/Fotografia oraz Kultura i sztuka

Nagroda: Brąz

Produkt: Sesja zdjęciowa w 3D

Dyrektor kreatywny: Jacek Majewski, Mikołaj Molenda

Art Director: Dawid Błażewicz, Michał Piasecki, Hanna Kokczyńska

Designer: Dawid Błażewicz

Link do strony: http://starybrowar5050.com/aff

Producent: Rafał Grobel

3D:Rafał Kłos