6000zł dziennie dla kucharzy i baristów

Opublikowano: 25-11-2014

Dla gwiazd kuchennego show-biznesu kwota podana w tytule pewnie nie będzie ani szokująca, ani zachęcająca, ale dla zdecydowanej większości pracowników szeroko pojmowanego sektora HORECA są to pieniądze nie do pogardzenia, zwłaszcza, jeśli można je zgarnąć za kilka godzin pracy. Jeśli więc ktoś z Czytelników uzna, że warto się schylić po taki gorsz, powinien odwiedzić stronę targów Expo Sweet: www.exposweet.pl, odszukać zakładkę dotyczącą Mistrzostw Polski w przygotowaniu deseru gastronomicznego na talerzu i przeczytać regulamin, w którym podane są warunki, na jakich można stać się posiadaczem okrągłej sumki. Konkurs, o którym mowa został przygotowany specjalnie dla kucharzy, restauratorów i baristów. Temat konkursu brzmi „Polskie Jabłko”, a więc idealnie nawiązuje do aktualnej sytuacji panującej w kraju.
logo_expo_sweet_2015_copy

W odróżnieniu od poprzednich edycji z udziału zostali wykluczeni zawodowi cukiernicy. Organizatorzy podjęli taką decyzję, gdyż z Mistrzostwach 2014 pierwsze trzy miejsca zajęły cukiernie, zaś restauracje uplasowały się poza podium. Tymczasem celem mistrzostw ma być promowanie sztuki deseranckiej praktykowanej w realiach restauracji i kawiarni, a te wyglądają zgoła inaczej niż realia produkcyjne cukierni.

Nauczeni tegorocznym doświadczeniem organizatorzy Expo Sweet zdecydowali, aby na tyle, na ile jest to praktycznie wykonalne, rozdzielić konkursy dla cukierników od konkursów dla kucharzy, restauratorów i baristów. W obydwu przypadkach niezmienna zostaje natomiast tematyka konkursów – są nią wszelkie słodkości, a w interesującym nas przypadku – desery. O ile w cukierniach deser jest daniem podstawowym, o tyle w restauracjach i kawiarniach bywa on traktowany po macoszemu. Jak wykazują statystyki to duży błąd, gdyż deser może być produktem wysokomarżowym, a przy tym bardzo prostym w przygotowaniu. Nie bez znaczenia jest też fakt, że stanowi on ostatnią część posiłku, jaki klient zjada w lokalu, a przecież ludzki umysł zapamiętuje właśnie najlepiej to, z czym styka się na początku i na końcu.

Jeśli więc ktoś szuka dodatkowych przychodów w swoim lokalu, to  z pewnością powinien bliżej przyjrzeć się w tematyce deserowej. Stara marketingowa zasada „diamentowego pola” mówi, że często wszystko, co nam potrzebne do osiągnięcia sukcesu mamy u swych stóp, wystarczy się tylko schylić, zamiast poświęcać czas na dalekie poszukiwania. Doświadczenia wielu restauracji pokazują, że takim „diamentowym polem”, no może „poletkiem”, jest właśnie menu deserowe. Można z niego „wycisnąć” zaskakująco dużo, choć trzeba to zrobić w umiejętny sposób. Podczas przyszłorocznych targów Expo Sweet odbędzie się nie tylko konkurs, w którym będzie można wygrać spore pieniądze, ale też podejrzeć pomysły kolegów po fachu. Odbędą się także liczne szkolenia adresowane dla przedstawicieli sektora HORECA, z których z pewnością warto skorzystać.

Jeśli więc jesteś, kucharzem, restauratorem, baristą lub prowadzisz punkt gastronomiczny, koniecznie zapisz sobie datę 24 lutego 2015 oraz miejsce – Warszawa, Centrum Targowo-Kongresowe przy ul. Marsa 56C. To będzie dzień zaplanowany z myślą o gastronomii i możliwościach, jakie dla gastronomii daje branża cukiernicza i jej specyficzne produkty. A możliwości te są bardzo szerokie, począwszy od produktów, które można wykonać używając tylko wody i miksera, aż po produkty wymagające profesjonalnej wiedzy i doświadczenia. Ponadto na Expo Sweet można znaleźć niezmierzone pokłady inspiracji, pomysłów i rozwiązań, które mogą przełożyć się na gotówkę, a po gotówkę zawsze warto się pofatygować.

REGULAMIN do pobrania