Certyfikat „Doceń polskie” korzystny dla producentów

Opublikowano: 17-01-2013

23 stycznia odbędzie się VII audyt artykułów spożywczych biorących udział w Ogólnopolskim Programie Promocyjnym „Doceń polskie”. W certyfikacji wezmą udział m.in. wyroby marki własnej sieci Intermarche oraz olej ZT „KRUSZWICA” S.A. Firmy te już po raz kolejny biorą udział w programie, potwierdzając w ten sposób wysoką wartość certyfikatu „Doceń polskie”.

Oglnopolski_Program_Promocyjny_Doce

 

Certyfikat „Doceń polskie” korzystny dla producentów

 

 

W trakcie dotychczasowych sześciu audytów godło programu „Doceń polskie” zostało przyznane blisko 400 artykułom spożywczym. Wśród nich znajdują się zarówno produkty znanych, ogólnopolskich marek (m.in. WINIARY, SERTOP, JANTOŃ), jak i żywność wytwarzana przez lokalne, rodzinne przedsiębiorstwa. Wyróżnione zostały także wyroby marki własnej sieci Intermarche. Certyfikat „Doceń polskie – MARKA WŁASNA” zdobyły produkty różnego rodzaju (m.in. nabiał, napoje, słodycze, makarony, przyprawy, alkohole) dostępne w sklepach Grupy Muszkieterów. Wszystkie nagrodzone artykuły żywnościowe łączy polskie pochodzenie (które jest warunkiem przystąpienia do programu) oraz wysoka jakość.

 

 

Podczas styczniowego audytu o godło programu ubiegać się będą m.in. kolejne produkty marki własnej Intermarche. O tym, czy zdobędą one certyfikat programu, zadecydują noty wystawione przez pięcioosobową Lożę Ekspertów, której przewodniczy Mirek Drewniak. Loża oceniając wyroby bierze pod uwagę trzy aspekty – wygląd, smak oraz stosunek jakości produktu do jego ceny. Artykuły, które otrzymają wysokie noty, zdobędą certyfikat „Doceń polskie” lub „Doceń polskie – MARKA WŁASNA”, zaś wyroby z maksymalną liczbą punktów zostaną dodatkowo uhonorowane tytułem TOP PRODUKT. 
Producenci, których artykuły spożywcze zdobywają uznanie Loży Ekspertów, chętnie zamieszczają logotyp „Doceń polskie” na opakowaniach i wykorzystują znak w swoich działaniach marketingowych. Sieć Intermarche zamieściła informacje o programie i nagrodzonych w nim wyrobach  w specjalnym dodatku do gazetek promocyjnych, przygotowała także dwa rodzaje billboardów oraz reklamę telewizyjną. Ponadto, w sklepach pojawiły się m.in. czytelne oznaczenia wyróżnionych produktów i torby foliowe z godłem „Doceń polskie – MARKA WŁASNA”.

 

 


ZT „KRUSZWICA” S.A., producent dwóch nagrodzonych produktów, także eksponuje certyfikat „Doceń polskie”. Godło programu pojawiło się w telewizyjnej reklamie oleju Kujawski 3 Ziarna, zamieszczono je także na opakowaniach margaryny Palma z Kruszwicy. Kolejną szansą do zdobycia certyfikatu będzie styczniowy audyt. Do udziału w nim zgłoszony został olej Kujawski z pierwszego tłoczenia

 

Warto przypomnieć, że ZT „KRUSZWICA” i sieć Intermarche nie są jedynymi firmami, które po raz kolejny biorą udział w audycie programu „Doceń polskie”.  – W certyfikacjach programu dwukrotnie uczestniczyły produkty firmy Lambertz Polonia, Wielkopolskiej Wytwórni Żywności PROFI oraz Bacówki Towary Tradycyjne – wylicza Marek Bielski, organizator programu „Doceń polskie”. – Ponowny udział firm w audytach to najlepsze potwierdzenie, że nasza inicjatywa jest ważna i potrzebna. Producenci starają się o certyfikat „Doceń polskie”, bo są świadomi korzyści związanych z posiadaniem tego znaku – podsumowuje M. Bielski.