ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIE STARBUCKS: GŁOS MIŁOŚCI PŁYNĄCY PRZEZ ŚWIAT

Opublikowano: 04-12-2009

image001.jpg

 Przed nami bezprecedensowe wydarzenie jednoczące ludzi, społeczności, narody i kultury za sprawą uniwersalnego języka, jakim jest muzyka. Głos miłości popłynie przez cały świat w pierwszą rocznicę zawiązania partnerstwa pomiędzy firmą Starbucks a organizacją (RED)TM.

W poniedziałek, 7 grudnia 2009 r. dokładnie o godzinie 14:30 czasu Polskiego (8:30 czasu EST)

za sprawą firmy Starbucks Coffee artyści z całego świata połączą swoje siły i równocześnie zaśpiewają na żywo legendarny utwór zatytułowany „All You Need Is Love”.

 

Projekt, zainspirowany wizją zespołu Playing for Change, za sprawą uniwersalnego języka muzyki ma za zadanie przekroczyć bariery językowe, kulturowe a także strefy czasowe na całym świecie. Wykonawcy z różnych zakątków ziemi nadadzą wykonaniu piosenki unikalny koloryt charakterystyczny dla ich ojczystej kultury, a ich głosy połączą się nadając piosence jedyną w swoim rodzaju interpretację.

Po raz pierwszy w historii firmy Starbucks zostanie użyta najnowocześniejsza technologia przetwarzania, która umożliwi transmisję wydarzenia na żywo na stronie internetowej www.StarbucksLoveProject.comStrona będzie dedykowana również wszystkim tym, którzy będą chcieli włączyć swój głos do globalnej akcji śpiewania. Wystarczy przy pomocy kamery video nagrać swoje własne wykonanie piosenki „All You Need Is Love” i zamieścić je na stronie, tak by cały świat mógł nas zobaczyć i usłyszeć.

Aby zaprosić do udziału w wydarzeniu ludzi ze wszystkich zakątków świata, Starbucks podjął współpracę z serwisem społecznościowym Facebook. Dzięki tej współpracy na platformie zostanie przeprowadzona największa w historii kampania o globalnym zasięgu.

Wypełniając swoją misję, aby inspirować ludzi i troszczyć się o ich rozwój osobisty, poprzez realizację projektu wspólnego śpiewania, Starbucks pragnie skierować słowa miłości i wdzięczności do swoich klientów, którzy umożliwili firmie zasilenie funduszy Global Fund  w ramach współpracy Starbucks

z organizacją (RED)™
. W ciągu zaledwie jednego roku od zawiązania partnerstwa z organizacją, firmie Starbucks udało się zgromadzić środki pieniężne, które umożliwiły zaopatrzenie w leki chorych na AIDS w Afryce przez ponad 7 milionów dni.

Informacja o Starbucks

W 1971 roku firma Starbucks Coffee Company zobowiązała się do pozyskiwania i palenia najwyższej jakości kawy arabica. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą

w dziedzinie sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach

z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni albo na stronęwww.starbucks.com.

Informacja o AmRest

AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, freshpoint i Rodeo Drive w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech. W Stanach Zjednoczonych AmRest zarządza restauracjami Applebee’s. AmRest zarządza kawiarniami Starbucks w Polsce, Czechach, a w przyszłości na Węgrzech.

Więcej  informacji na stroniewww.amrest.eu 


Informacja o organizacji (RED)™ i o inicjatywie (PRODUCT)RED™

Podstawowym celem działalności organizacji (RED)™ jest zaangażowanie prywatnego sektora w podnoszenie świadomości i zbieranie funduszy na rzecz Global Fund, które służą walce z epidemią  AIDS w Afryce. Firmy, które umieszczają na swoich produktach znak (PRODUCT)RED przeznaczają znaczący procent ze sprzedaży albo część zysków na rzecz Global Fund, co umożliwia finansowanie programów walki z AIDS w Afryce ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji zdrowotnej dzieci i kobiet. Wśród partnerów organizacji (RED)™ znajdują się: American Express (tylko na terenie Wielkiej Brytanii), Apple, Bugaboo, Converse, Gap, Emporio Armani, Hallmark, Dell oraz Starbucks. Od powstania (RED)™ w 2006 roku na potrzeby Global Fund zebranych zostało ponad 135 milionów dolarów. Fundusze zebrane przez organizację (RED)™ są wykorzystywane w takich krajach jak: Swaziland, Rwanda, Ghana i Lesoto.

Więcej informacji na:www.joinred.com

Informacja o Global Fund, którego fundusze pomagają zwalczać AIDS, gruźlicę i malarię

Global Fund to wyjątkowe publiczno-prywatne partnerstwo o zasięgu globalnym, którego celem jest zbieranie funduszy na potrzeby zapobiegania i walki z  HIV/AIDS, gruźlicą i malarią. Partnerstwo to, zawiązane przez rządy, organizacje społeczne, sektor prywatny i społeczności dotknięte tymi chorobami, jest przykładem nowego podejścia do międzynarodowego finansowania działań w obszarze ochrony zdrowia. Global Fund ściśle współpracuje

z innymi organizacjami, aby wspierać bieżące działania na rzecz walki z tymi trzema chorobami. Od momentu powstania w 2002 r. Global Fund stał się głównym źródłem finansowania programów przeciwko AIDS, gruźlicy

i malarii. Z kwoty 18,4 miliarda USD finansowanych jest ponad 600 programów w 144 krajach. Do dnia dzisiejszego, dzięki programom wspieranym przez Global Fund ocalonych zostało 4,5 miliona istnień poprzez zapewnienie leków na AIDS dla 2,3 miliona osób, leków przeciwgruźliczych dla 5,4 miliona osób oraz dystrybucję 88 milionów wydezynfekowanych materacy dla celów zapobiegania malarii.

Więcej informacji na: www.theglobalfund.org


Dodatkowych informacji udzielają:

Klaudia Mencina

kmencina@questiapr.pl

Justyna Popiołek

jpopiolek@questiapr.pl

Questia Sp. z o.o.

Communications Management Consultants:

+48 22 623 07 00