Nowa Coca-Cola Clear – zupełnie przezroczysta

Opublikowano: 11-06-2018

zdjęcie – https://www.coca-colacompany.com/stories/kayo-kobayashi

Coca – Cola to według wielu światowych rankingów najpopularniejszy napój gazowany, który dodatkowo na liście wszystkiego, co najczęściej piją ludzie – znajduje się tuż za wodą, herbatą, kawą i sokiem pomarańczowym. Znają ją wszyscy, jest dostępna w najdalszych zakątkach świata i nikogo już nie dziwi, że występuje w filmach. Receptura Coca-Coli została opracowana przez S. Pembertona, farmaceutę z Atlanty w 1886, a jej receptura jest pilnie strzeżona.

Przez ponad 130 lat koncern wyprodukował wiele jej smakowych wariantów, dostępnych jednak głównie w Japonii lub w kilku wybranych krajach. Jest to na przykład: Orange Coke, Green Tea Coke, Black Cherry Vanilla Coke (w smaku podobno przypomina syrop),  Coca Cola Blak, nieudana New Coke, Citra Coke, itd. Sama wersja dietetycznej Coca-Coli oferowana jest od stycznia 2018 w smakach: limonka, mango, pomarańcza i wiśnia. 

Tym razem jednak koncern postanowił nie szukać nowych smaków, a zająć się kolorem i zrezygnować z bardzo ciemnej barwy na rzecz… żadnej. Otóż 11 czerwca w Japonii na rynku pojawi się zupełnie przezroczysta Coca – Cola, która wyglądem przypomina po prostu wodę. Nadano jej nazwę: Coca-Cola Clear. Aby uzyskać efekt rzezroczystości, przetestowano ponad 50 przepisów, a prace trwały ponad rok. W smaku jest bardziej cytrynowa niż jej pierwowzór. Jest to napój niskokaloryczny z serii Zero – Calorie. Koncern zapowiada, że, jeśli Clear spotka się z uznaniem w Japonii, zostanie wprowadzony również do innych rejonów świata.