123gastro.pl – wyposaża kompleksowo!

Opublikowano: 15-03-2018

„Rodzina Gastro” od wielu lat czujnie analizuje sytuację polskiego rynku gastronomicznego i reaguje adekwatnie do potrzeb. Tak przemyślany proces rozwoju procentuje dobrze wymierzonymi markami własnymi, które cyklicznie pojawiają się na rynku. Wśród nich najdłużej pracuje i nieustannie rozwija się dobrze znana w branży wypożyczalnia Gastro Magic Service. Jej uzupełnieniem są: Ice Gastro oraz komis gastronomiczny Gastro Magic. Wpisane w misję firmy reagowanie na potrzeby klientów zaowocowało pojawieniem się kolejnej gałęzi firmy. Jest nią sklep internetowy z wyposażeniem dla gastronomi – 123gastro.pl.

Rozmawiamy z przedstawicielem firmy.

Uruchomienie sklepu internetowego z wyposażeniem dla gastronomii i hoteli powoduje, że staliście się partnerem biznesowym, który autentycznie zaspokaja wszystkie potrzeby klientów. Jak do tego doszło?

To prawda, działamy teraz absolutnie kompleksowo. Sklep 123gastro.pl tak naprawdę powstał, ponieważ pochyliliśmy się nad rzeczywistymi potrzebami rynku. Dużą grupą, która dostarczała nam feedbacku byli nasi dotychczasowi klienci. Mam na myśli firmy, które od lat wypożyczają sprzęt w Gastro Magic Service oraz biorą lód z Ice Gastro. Wyrażali zainteresowanie kupowaniem od nas sprzętu. Tak powstał komis, który stabilnie się rozwija. Rzecz jasna imponująca grupa osób pytała o sprzęt nowy. A także o nasze wsparcie na etapie planowania, sporządzania listy zakupów, określania priorytetów. 

I tak powstała myśl o stworzeniu 123gastro. Ale dlaczego zdecydowaliście się na sklep internetowy, a nie tradycyjnie stacjonarny? 

Tę decyzję również poprzedził research. Gastronomia nie zostaje w tyle za resztą świata i większość spraw załatwia w sieci. Reklama, sprzedaż, rekrutacja, inspiracje, newsy – nikt po to nie wychodzi już na ulicę. W Internecie możemy kupić wszystko i badania rynku jasno wskazują na tendencję konsekwentnie zwyżkową. Otwarcie sklepu stacjonarnego tak naprawdę oddaliłoby nas od klientów. Oczekiwanie, że szefowie kuchni, czy inwestorzy znajdą czas, by nas odwiedzić można śmiało włożyć między baśnie o mchu i paproci. Oni są tak zapracowani, że to naszą rolą jest być zawsze pod ręką. 

Gastronomia może sobie zatem zamówić dowolny sprzęt kuchenny, czy wyposażenie restauracji w Internecie. A co w sytuacji, kiedy klient nie wie, czego potrzebuje? Jak choćby osoba spoza branży, która właśnie realizuje marzenie i otwiera sobie małą, przytulną kawiarnię.

Cały czas stawiamy na reagowanie na potrzeby. Nie w ładnie zredagowanych hasłach reklamowych, tylko w rzeczywistości. To w praktyce oznacza, że my naprawdę jesteśmy do dyspozycji. Nasi przedstawiciele są w nieustannym ruchu. Udzielamy kompetentnych wskazówek telefonicznie, mailowo, a także w terenie. Przyjmujemy zlecenia na kompletne wyposażenie zaplecza kuchennego, sali restauracyjnej, baru, a nawet szatni. Jesteśmy gotowi opracować projekt technologiczny, uwzględniający zakładany charakter kuchni, maksymalne obłożenie i planowany skład zespołu. 

Czyli w chwili obecnej jesteście w stanie zająć się zupełnie wszystkim? A co z profesjonalistami? W Polsce jest coraz więcej szefów, których wiedza o sprzęcie i jego parametrach ma prawo budzić na przykład u handlowców postrach. 

No nie wiem… (śmiech). Z większością znamy się przynajmniej od dwudziestu lat. Razem się rozwijaliśmy, wspierając się nawzajem wiedzą i potencjałem. Nasze marki od zawsze biorą czynny udział w najważniejszych wydarzeniach kulinarnych w kraju. Obserwujemy rynek i ambitnie wybraliśmy sobie miejsce jeden krok przed innymi. Również przed wspomnianymi profesjonalistami. W naszym sklepie 123gastro.pl nie przez przypadek oferowane jest właśnie takie, a nie inne wyposażenie. To crème de la crème całego potencjału oraz produkty, które na przestrzeni lat po prostu nie zawodzą. W tej branży nie ma przecież miejsca na przestoje. Tu sprzęt musi być wsparciem, nie obciążeniem.

Każdy może kupować w Waszym sklepie? Czy trzeba mieć status restauratora?

Każdy, choć w niektórych przypadkach mamy określoną minimalną liczbę zamówionych produktów. Nie sprzedajemy z reguły kubków na sztuki. Piece konwekcyjne już tak (śmiech). 

A na jakich producentów stawiacie? 

Hendi, Fine Dine, Stalgast, Tableart, Tomgast, Winterhalter, Revolution, Vileda i wiele innych. Oferta jest na bieżąco uaktualniana, a o najciekawszych promocjach informujemy nieustannie w mediach społecznościowych. Przez lata wypracowaliśmy sobie doskonałe kontakty z kontrahentami, dlatego możemy zaoferować swoim klientom wyraźne rabaty. 

Wasz sklep internetowy został tak przygotowany, żeby móc zaprezentować i sprzedawać około 60 tysięcy produktów. To sporo!

No tak, ale trzeba pamiętać, że wyposażenie dla gastronomii i hoteli to setki, tysiące elementów. Restauracja, bar, zaplecze kuchenne, magazyny, sprzęt cateringowy – to wszystko bardzo pojemne określenia i wymagają wielu elementów składowych. Może to być sprzęt kuchenny do obróbki mechanicznej i termicznej, meble ze stali nierdzewnej, liczne akcesoria kuchenne, a także porcelana, sztućce, szkło, stoły, krzesła, tekstylia, sprzęt bufetowy, kuchenny i barmański. Można tak bez końca wymieniać. 

Jeśli dobrze rozumiem, współpraca z Wami wygląda tak: klient potrzebuje przykładowo kilku podgrzewaczy. Możecie mu je wypożyczyć z GMS, pracując 7 dni w tygodniu przed 24/h na dobę. Jeśli chce mieć swoje – może sobie kliknąć w sklepie 123gastro.pl i czekać na przesyłkę. A jeśli szuka akurat oszczędności – jest spora szansa, że odpowiednie modele znajdą się w Waszym komisie gastronomicznym.

Wszystko się zgadza! Zabrakło tylko wzmianki o Ice Gastro. Do tego samego klienta możemy przyjechać z każdym rodzajem lodu i sprzętem odpowiednim do charakteru wydarzenia. Warto pamiętać, że dysponujemy wszystkim: od serwetek papierowych i fartuchów po najbardziej zaawansowane maszyny, konkretnie ułatwiające pracę w kuchni. Obecna sytuacja jest wypadkową potrzeb rynku, naszej pasji i efektywnych relacji biznesowych. Patrząc w przyszłość, zastanawiamy się, co możemy zrobić dla gastronomii i hoteli. Z pewnością czymś jeszcze zaskoczymy!