Bez żółtego przewodnika Gault&Millau Polska

Opublikowano: 06-07-2020

NIE BĘDZIE ŻÓŁTEGO PRZEWODNIKA GAULT&MILLAU POLSKA – W TYM I W PRZYSZŁYM ROKU

 

Przewodnik z recenzjami restauracji nie zostanie opublikowany ani w tym, jak i w przyszłym roku. – Ocenianie kogokolwiek w tym momencie byłoby niesprawiedliwe i zaprzeczałoby idei, która przyświecała przewodnikowi, czyli budowaniu i promowaniu polskiej gastronomii – uzasadnia zespół Gault&Millau.

Zespół Gault&Millau podjął trudną decyzję o zawieszeniu wydawania przewodnika. – Z uwagą obserwujemy rynek nie tylko w Polsce, ale także innych krajach gorąco kibicując szefom kuchni, restauratorom i hotelarzom. Mijające miesiące pokazały brawurę i determinację, ale także bezsilność i obawę. A przede wszystkim potrzebę znalezienia rozwiązań dla problemów, ale także zagospodarowania możliwości, które wykreował COVID – mówi Justyna Adamczyk, redaktor naczelna Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska.

Kolejna decyzja to połączenie zasobów, energii i kompetencji tworzących polską edycję Gault&Millau oraz Taste Masters z firmą doradczą VDG International dla utworzenia profesjonalnego i kompleksowego doradztwa dla branży Horeca. Tak powstał re COVER – program wspierania i rozwoju branży restauracyjno – hotelarskiej.

Justyna Adamczyk. Zdjęcie: materiały prasowe.
Justyna Adamczyk. Zdjęcie: materiały prasowe.

– W ciągu ponad 20 lat mojej pracy w doradztwie biznesowym przeżyłam kilka kryzysów rynkowych. Nauczyły mnie, że każdy kryzys należy rozpatrywać przede wszystkim w kategoriach szansy, nie jedynie zagrożenia. To moment, który sprzyja odcinaniu słabszych gałęzi przy jednoczesnym śmiałym budowaniu stabilniejszych, nowoczesnych struktur. A obecna sytuacja nie tylko sprzyja, ale wręcz wymaga prowadzenia takich działań. I w tym procesie powinniśmy, możemy i potrafimy wspierać branżę – mówi Justyna Adamczyk.
re COVER tworzą Justyna Adamczyk, Tomasz Kolecki, vice prezes Stowarzyszenia Somelierów Polskich, Konrad Nadobnik, dyrektor operacyjny Belvedere i Artur Zymerman, prezes zarządu Grupy Belvedere. Zespół uzupełnia grono specjalistów marketingu, PR, social mediów oraz architektów. Będą wspierać restauracje i hotele w opracowaniu lub dostosowaniu strategii, ocenie jakości świadczonych usług oraz szkoleniu personelu. Uzupełnieniem re COVER będzie program telewizyjny, prezentujący paletę rozwiązań biznesowych dla restauracji i hoteli i kreujących najciekawsze, sprawdzone trendy ze świata.