EuroGastro 2010 – podsumowanie

Opublikowano: 26-03-2010

XIV edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2010 dobiegła końca.

eurogastro.jpg

Czas na podsumowania i ocenę. Przez trzy dni: 24-26 marca w centrum Targowo – Kongresowym MT Polska w Warszawie królował sektor HoReCa. Na targach obecni byli przedstawiciele wiodących firm polskich i zagranicznych m.in. z Belgii, Czech, Finlandii, Francji, Holandii, Irlandii, Izraela, Niemiec, Polski, Szwecji, Węgier oraz Włoch. Odwiedzający mieli okazję do porównania ich oferty i zebrania informacji o nowościach rynkowych. Wielu z nich skorzystało z okazji do nawiązania międzynarodowych kontaktów handlowych i zakupu różnorodnych artykułów w promocyjnych cenach.

           targi_3dzien044.jpg                      eurogastro_zdjecie.jpg

Tradycyjnie, jak co roku targom towarzyszyły liczne imprezy. Na EuroGastro 2010 można było spotkać najlepszych kucharzy, cukierników, piekarzy, baristów i barmanów, którzy zaprezentowali swój kunszt podczas licznych pokazów i konkursów. Organizatorzy zaprosili do współpracy ważne organizacje z branży dzięki czemu odbyło się wiele ciekawych wydarzeń pod patronatem najlepszych specjalistów. Między innymi:

– prezentacje „OSSKIC i Partnerzy”

– konkurs Roberta Sowy „Kulinarny Talent 2010”

– IX SCAE Mistrzostwa Polski Barista

– IV Polskie SCAE Mistrzostwa Latte Art.

– III Polskie SCAE Mistrzostwa Cup Tasting

– EuroGastro Flair Show 2010 – Tandems

targi_eurogastro.jpg

Uczestnicy targów mogli poznać nowe trendy, tendencje, dokonania sektora HoReCa, jak również podpatrywać kolegów z branży i doskonalić swoje umiejętności.

eurogastro2010_zdjecie.jpg targi_3dzien087.jpg

Wielu wystawców zainaugurowało na EuroGastro 2010 swoje nowe produkty i usługi.

Firma „Victoria Cymes” prezentowała np. nowe świeże soki z gruszki. „Beyond the Bean” wprowadziła do swojej oferty nowe herbaty „two leaves and a bud”. Nowością były również oleje PASSION Extra Virgin Oil w spray’u wystawiane przez firmę PASSION OIL.

targi_3dzien058.jpg targi_eurogastro2010.jpg    

Na targach debiutował również tradycyjny produkt kuchni francuskiej Flammekueche oferowany przez firmę Maitre Pierre.  Nie zabrakło także innowacji w specjalistycznym oprogramowaniu i sprzęcie dla gastronomii. Firma Softech oferowała nowy terminal POS z ekranem dotykowym. Wspaniałe stoiska jak co roku zaprezentowały firmy Convoterm, Fagor, Rational, Monin oraz Makro. Lecz najbardziej muzykalnym okazalo się stoisko Stalgastu.



targi_eurogastro1.jpg    targi_eurogastro2.jpg

Ciekawostką targów były kabiny dla palących firmy Palarnie.pl, stoisko promujące Speck, jabłka oraz wino z Południowego Tyrolu oraz fontanny z czekoladą o smaku pomarańczowym oferowane przez firmę Cukieteria – eksperta czekoladowych atrakcji.

targi_3dzien031.jpg   targi_3dzien101.jpg 

targi_3dzien080.jpg   targi_3dzien061.jpg

Wypowiedzi wystawców i specjalistów z branży oraz więcej informacji o nowościach na tegorocznych targach już wkrótce do przeczytania na Newsgastro.pl