EuroGastro 2010 – podsumowanie
Opublikowano: 26-03-2010
Czas na podsumowania i ocenę. Przez trzy dni: 24-26 marca w centrum Targowo – Kongresowym MT Polska w Warszawie królował sektor HoReCa. Na targach obecni byli przedstawiciele wiodących firm polskich i zagranicznych m.in. z Belgii, Czech, Finlandii, Francji, Holandii, Irlandii, Izraela, Niemiec, Polski, Szwecji, Węgier oraz Włoch. Odwiedzający mieli okazję do porównania ich oferty i zebrania informacji o nowościach rynkowych. Wielu z nich skorzystało z okazji do nawiązania międzynarodowych kontaktów handlowych i zakupu różnorodnych artykułów w promocyjnych cenach.
Tradycyjnie, jak co roku targom towarzyszyły liczne imprezy. Na EuroGastro 2010 można było spotkać najlepszych kucharzy, cukierników, piekarzy, baristów i barmanów, którzy zaprezentowali swój kunszt podczas licznych pokazów i konkursów. Organizatorzy zaprosili do współpracy ważne organizacje z branży dzięki czemu odbyło się wiele ciekawych wydarzeń pod patronatem najlepszych specjalistów. Między innymi:
– prezentacje „OSSKIC i Partnerzy”
– konkurs Roberta Sowy „Kulinarny Talent 2010”
– IX SCAE Mistrzostwa Polski Barista
– IV Polskie SCAE Mistrzostwa Latte Art.
– III Polskie SCAE Mistrzostwa Cup Tasting
– EuroGastro Flair Show 2010 – Tandems
Uczestnicy targów mogli poznać nowe trendy, tendencje, dokonania sektora HoReCa, jak również podpatrywać kolegów z branży i doskonalić swoje umiejętności.
Wielu wystawców zainaugurowało na EuroGastro 2010 swoje nowe produkty i usługi.
Firma „Victoria Cymes” prezentowała np. nowe świeże soki z gruszki. „Beyond the Bean” wprowadziła do swojej oferty nowe herbaty „two leaves and a bud”. Nowością były również oleje PASSION Extra Virgin Oil w spray’u wystawiane przez firmę PASSION OIL.
Na targach debiutował również tradycyjny produkt kuchni francuskiej Flammekueche oferowany przez firmę Maitre Pierre. Nie zabrakło także innowacji w specjalistycznym oprogramowaniu i sprzęcie dla gastronomii. Firma Softech oferowała nowy terminal POS z ekranem dotykowym. Wspaniałe stoiska jak co roku zaprezentowały firmy Convoterm, Fagor, Rational, Monin oraz Makro. Lecz najbardziej muzykalnym okazalo się stoisko Stalgastu.
Ciekawostką targów były kabiny dla palących firmy Palarnie.pl, stoisko promujące Speck, jabłka oraz wino z Południowego Tyrolu oraz fontanny z czekoladą o smaku pomarańczowym oferowane przez firmę Cukieteria – eksperta czekoladowych atrakcji.
Wypowiedzi wystawców i specjalistów z branży oraz więcej informacji o nowościach na tegorocznych targach już wkrótce do przeczytania na Newsgastro.pl