Finał II edycji konkursu „KUKBUK Poleca”

Opublikowano: 30-05-2018

O ponad 50% więcej zgłoszeń do „KUKBUK Poleca”! 

Finał II edycji konkursu „KUKBUK Poleca” – blisko 700 nadesłanych produktów od prawie 200 lokalnych producentów i właścicieli gospodarstw agroturystycznych. 24 z nich z certyfikatami.

W piątek, 25 maja, we wnętrzach historycznego budynku Szarotka zlokalizowanego na terenie Fortu Mokotów (ul. Racławicka 99) w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca II. edycję konkursu „KUKBUK Poleca”. Celem programu jest dotarcie i wyróżnienie inicjatyw kulinarnych, rzemieślniczych oraz miejsc przyjaznych naturze, dla których najważniejsza jest jakość. Z blisko 700 nadesłanych do redakcji KUKBUK-a produktów od prawie 200 lokalnych producentów, rzemieślników oraz właścicieli gospodarstw agroturystycznych, jury w składzie: Daria Pawlewska, Oliwia Gede-Niewiadomska, Agnieszka Saternus, Grzegorz Łapanowski, Piotr Więcławski „Vienio”, Agata Kiedrowicz, David Gaboriaud, Ania i Ula Bieluń oraz Jan Wdowiak, wyłoniło 24 najlepszych, którym wręczono statuetki. Certyfikat „KUKBUK Poleca” przyznawany jest cyklicznie na okres jednego roku. 

W tym roku nagrody zostały przyznane w ośmiu kategoriach: z pola i wody (produkty świeże, nieprzetworzone), ze spiżarni (produkty przetworzone), w płynie z procentami (napoje alkoholowe), w płynie bez procentów (napoje bezalkoholowe), z warsztatu (rzemiosło), dla urody (kosmetyki ekologiczne), za miastem dla relaksu (agroturystyka) oraz Polska Smakuje (nagroda specjalna partnera konkursu – Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa). 

Wśród zwycięzców znaleźli się: w kategorii ze spiżarni – Kaszubska Koza, Wege Siostry, Pasieka PUCER, Pszczelarium, Ranczo Frontiera oraz Smak Natury, w kategorii z warsztatuTartaruga, i love nature i Stowarzyszenie Serfenta, w kategorii w płynie z procentami – Winnica Srebrna Góra oraz Browar Kormoran, w kategorii w płynie bez procentów – natu+ Prestige, Sad Zaścianki i Eko Sok Bar, w kategorii z pola i wody – Stefan Lagae i Wasabi Farm Poland, w kategorii dla urody – IOSSI, Hagi Cosmetics i Lush Botanicals, w kategorii za miastem dla relaksu – Folwark Wąsowo, Pałac Kamieniec i Dom Gościnny Stara Szkoła, i w kategorii specjalnej KOWR Polska Smakuje – Semco oraz Pstrąg Ojcowski. 

Certyfikat KUKBUK Poleca jest symbolem uczciwego i sprawdzonego produktu/miejsca najwyższej jakości. Zostaje przyznawany na rok, co oznacza, że wyróżnieni producenci mogą się nim legitymować do połowy 2019 roku. Sylwetki wszystkich laureatów, szczegółowe opisy ich marek, działalności i produktów będą przedstawione i opisane w kanałach należących do platformy KUKBUK. Oprócz całorocznej promocji redakcyjnej, wybrani laureaci będą mieli możliwość współpracy z wydawnictwem przy realizacji wspólnych serii produktów do e-sklepu KUKBUK. 

„W konkursie KUKBUK Poleca wyróżniamy tych, dla których praca ludzkich rąk to wartość nadrzędna i nie zysk jest najważniejszy, a uczciwość i jakość. Cieszy nas niezwykle fakt, że takich ludzi w Polsce nie brakuje, a dzięki akcjom takim jak ta, możemy ich poznawać i szerzyć o nich wieść w świecie. Po raz kolejny zostaliśmy absolutnie pozytywnie zaskoczeni, zarówno skalą konkursu, jak i jakością nadesłanych produktów. Dzięki temu wierzymy, że to co robimy ma sens i jest potrzebne. Chcemy popularyzować trend odchodzenia od tego co masowe i byle jakie w kierunku tego, co z sercem i pasją własnoręcznie tworzone. Przepełnia nas duma, że wszystkie te fantastyczne produkty, które przyszły do oceny i które z trudem pomieściliśmy w redakcji są „made in Poland”. Już nie możemy się doczekać tego, co czeka nas za rok!” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK. 

„Od sześciu lat z rzemieślniczym zaangażowaniem tworzymy magazyn KUKBUK. Duma z własnoręcznej pracy, odpowiedzialność za proces twórczy i dbałość o najwyższą jakość to wartości niezmiernie nam bliskie. Stąd właśnie wziął się pomysł na organizację konkursu KUKBUK Poleca. Chcemy zarazić czytelników szacunkiem i entuzjazmem dla tradycji rzemieślniczych oraz unikalności, która cechuje polskie rękodzieło. Niech pytania: kto, gdzie i dlaczego staną się ważnym elementem świadomości i kryterium wyboru, którego dokonuje konsument.” – dodaje Oliwia Gede-Niewiadomska, dyrektorka artystyczna magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK. 

Patronami akcji „KUKBUK Poleca” są: Kuchnia+, Domo+, Co Jest Grane 24, Wp.pl, Radio Kolor, Grupa Slow, Bio Bazar i Food Service. 

Partnerem akcji „KUKBUK Poleca” jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

KUKBUK to wielowymiarowa platforma obejmująca: magazyn kulturalno-kulinarny wydawany
w wersji drukowanej i w postaci aplikacji na urządzenia mobilne, zintegrowane kanały social media (facebook.com/kukbukinstagram.com/kukbuk_officialyoutube.com/user/KUKBUKMagazyn), bogatą w treści stronę internetową www.kukbuk.pl oraz e-sklep (sklep.kukbuk.pl). 

Każde ogniwo platformy stanowi połączenie wysokiej jakości autorskich sesji fotograficznych
z ciekawymi artykułami o tematyce związanej z szeroko rozumianą kulturą jedzenia, zjawiskami socjologicznymi, sztuką i dizajnem w świecie kulinariów. Wersja papierowa i mobilna magazynu oprócz sześciu numerów regularnych, obejmuje również cztery tematyczne wydania specjalne: KUKBUK Rodzina, KUKBUK Zima, KUKBUK Podróże i Dizajn oraz KUKBUK Dzieciaki. Magazyn jest dostępny w ponad 800 punktach sprzedaży w całej Polsce. Przez 6 lat istnienia na rynku KUKBUK zdobył wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach, m.in. nagrodę Międzynarodowej Akademii Gastronomicznej, brązowe i srebrne miecze KTR oraz nagrody Izby Wydawców Prasy – GrandFront. Dystrybucja odbywa się poprzez wysyłkę bezpośrednią oraz sprzedaż w salonach prasowych: Empik, Inmedio, Relay, Kolporter i Ruch, a także w dizajnerskich sklepach, restauracjach, klubach i salonach spa.