Nowi Dyrektorzy w Zespole Grupy Żywiec S.A.
Opublikowano: 15-02-2022
W pierwszych miesiącach 2022 roku do Zespołu Zarządzającego Grupy Żywiec S.A. dołączyli nowi, doświadczeni profesjonaliści z obszaru komercyjnego. Izabela Wanatowska przeszła do firmy z Coca-Cola HBC i objęła rolę Dyrektora Sprzedaży ds. strategii, detalu nowoczesnego, gastronomii i eksportu. Funkcję Dyrektora Sprzedaży ds. detalu tradycyjnego oraz egzekucji sprzedaży pełni Tomasz Trela, który dołączył do Grupy Żywiec z firmy Lotte Wedel. 1 marca nową Dyrektor ds. marketingu zostanie Anna Werstler, dotychczas w strukturach zarządczych firmy Avon.
Zmiany w strukturze Zespołu Zarządzającego Grupy Żywiec są związane z realizacją ambicji wzrostu biznesu i zwiększania przychodów oraz budowania marek w nowej rzeczywistości rynkowej. „Rynek piwa w Polsce bardzo dynamicznie się zmienia, a rozwój poszczególnych kanałów sprzedaży wymaga dziś określonych kompetencji. Aby dostosować się do tych zmian, zdecydowaliśmy się stworzyć nowe, dedykowane role w tym obszarze. Chcemy by liderzy działu sprzedaży byli jeszcze bliżej naszych klientów i aby mogli także poświęcać czas na rozwój talentów i budowanie silnych zespołów komercyjnych. Serdecznie witam Izabelę, Tomasza i Annę w naszym zespole i życzę im wielu sukcesów” powiedział Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.
Izabela Wanatowska, Dyrektor Sprzedaży ds. strategii, detalu nowoczesnego, gastronomii i eksportu, przeszła do Grupy Żywiec z firmy Coca-Cola HBC, gdzie ostatnio pełniła funkcję dyrektora sprzedaży na Polskę i kraje bałtyckie. Wraz z zespołem uprościła i przeprowadziła cyfrową transformację wielu procesów sprzedażowych. Pod jej kierownictwem, zespół tworzył wspólną wartość we współpracy z klientami, osiągając najwyższe w historii udziały rynkowe w kategorii napojów gazowanych. Swoją karierę w firmie Coca-Cola Izabela rozpoczęła w 2004 roku od funkcji Dyrektora Rozwoju Współpracy z Klientami przechodząc z Metro Group. Następnie przez 3 lata pełniła tę rolę w Austrii, a potem, pracując w strukturach centralnych, tworzyła standardy rozwoju kategorii w oparciu o potrzeby nabywców dla wszystkich krajów wchodzących w skład Coca-Cola Hellenic Bottling Company. Od 2012 roku zajmowała szereg stanowisk komercyjnych w Polsce, w tym Dyrektora Handlu Nowoczesnego. Następnie, jako członek Zespołu Zarządzającego, Izabela stworzyła Dział Rozwoju Strategii Handlowych skupiony na zrozumieniu, planowaniu i wdrożeniu strategii wzrostu przychodów.
Tomasz Trela, Dyrektor Sprzedaży ds. detalu tradycyjnego i egzekucji sprzedaży, posiada bogate doświadczenie biznesowe na rynku polskim i środkowo-europejskim. Tomasz dołącza do Grupy Żywiec z Lotte Wedel, gdzie kierował ostatnio rozwojem kategorii lodów. Karierę zawodową zaczynał 25 lat temu w Diageo, gdzie spędził 9 lat rozwijając się od roli przedstawiciela handlowego, a na końcu obejmując rolę Dyrektora Sprzedaży. Następnie dołączył do CEDC zarządzając kanałem sprzedaży off-trade oraz hurtową dystrybucją portfolio alkoholi i piwa. Ponadto zarządzał zespołami Trade Marketingu, Business Intelligence oraz Rozwoju Umiejętności Sprzedażowych. W 2010 roku Tomasz objął stanowisko Dyrektora Sprzedaży w Royal Unibrew, rozwijając biznes oraz markę Łomża na skalę całego kraju. Następnie dołączył do Makro Cash & Carry Polska, gdzie zmienił sposób pracy sił sprzedaży, jednocześnie znacząco rozwijając sprzedaż bezpośrednią i osiągając pozycję niekwestionowanego lidera w Gastronomii. W latach 2016-2020 Tomasz jako Dyrektor Generalny był odpowiedzialny za rozwój biznesu MOWI w Polsce. Firma w tym czasie zwiększyła swoje przychody wielokrotnie, stając się niekwestionowanym liderem rynku w tym sektorze. Tomasz Trela jest absolwentem AGH Kraków na kierunku zarządzanie.
Anna Werstler, nowa Dyrektor ds. marketingu wnosi szeroki wachlarz doświadczeń marketingowych oraz ogromną pasję do budowania marek rozwijaną w ciągu ponad 18 lat pracy na różnych rynkach. Karierę zawodową rozpoczęła w Danone, zarządzając topowymi markami takimi jak Actimel, Activia, Danonki i całą kategorią jogurtów, zwiększając udziały w rynku i umacniając pozycję lidera. Kierowała również Działem Innowacji, tworząc struktury i procesy budujące kulturę innowacji w Danone w oparciu o plan 5-letni. Ostatnie 9 lat Anna spędziła w firmie Avon, obejmując różne role kierownicze w marketingu na poziomie krajowym, regionalnym i globalnym. Pełniła role Dyrektora Marketingu w Polsce i CEE. W ostatnim czasie w roli globalnej kierowała rozwojem globalnej strategii dla kategorii pielęgnacyjnych i z powodzeniem wprowadziła liczne, przełomowe innowacje rynkowe, które umożliwiły dotarcie do szerszego grona konsumentów. Odegrała również kluczową rolę w transformacji modelu biznesowego Avon.