Spór między Nestle a Algidą wkracza na drogę sądową

Opublikowano: 16-04-2010

lody.jpg

Sąd Okręgowy w Warszawie zakazał spółce Unilever Polska umieszczania w umowach klauzuli, która nie pozwala dystrybutorom korzystać z innych programów lojalnościowych niż program "Lato z Algidą 2010" – to efekt zabezpieczenia roszczenia firmy Nestle Polska. Konkurent Algidy ma dzięki temu dwa tygodnie na wytoczenie powództwa o zaniechanie przez Unilever "czynu nieuczciwej konkurencji".

Jak pisaliśmy niedawno, w aneksie do umowy Unilever zastrzegł, że hurtownicy, którzy chcą korzystać z promocji "Lato z Algidą" nie mogą jednocześnie uczestniczyć w programach lojalnościowych, motywacyjnych, konkursach, które dotyczyłyby marki Nestle. Jak dowiedział się portalspozywczy.pl, firma grozi dużymi karami za niewywiązanie się z umowy. należąca do koncernu Unilever marka Algida zaostrzyła warunki udziału w programie lojalnościowym skierowanym do dystrybutorów.

Takie działania nie spodobały się koncernowi Nestle, który wnioskował przed warszawskim sądem o zaniechanie czynu nieuczciwej konkurencji.

W efekcie sąd udzielił zabezpieczenia powództwa. Zakazał więc Unilever umieszczania w umowach z dystrybutorami klauzuli, która zakazuje uczestnikom programu "Lato z Algidą" korzystania z innych programów lojalnościowych oraz mówi o karach za nieprzestrzeganie tej zasady.

– Unilever zastosuje się do postanowienia Sądu i począwszy od 8 kwietnia 2010 nie będzie zawierał umów zawierających klauzule określone w postanowieniu Sądu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Tomczak, rzecznik Unilever Polska. Podkreśla jednak, że, zgodnie z postanowieniem sądu, jego firma będzie uznawała za ważne i obowiązujące wszystkie te umowy, zawierające klauzule wyłączności, które zostały zawarte przed 8 kwietnia 2010 r.

Cieszymy się, że sąd uznał nasze argumenty i wydał postanowienie o zabezpieczeniu roszczeń Nestlé Polska S.A. w sprawie o zakaz zamieszczenia przez Unilever klauzuli ograniczającej dystrybutorom prawo do przystępowania do systemu motywacyjnego Nestlé. Klauzula ta zabraniała dystrybutorom jednoczesnego przystępowania do programu lojalnościowego Unilever "Lato z Algidą 2010" i Nestlé Polska "Złoty sezon z Nestlé 2010" i została uznana przez sąd za czyn nieuczciwej konkurencji – mówi Maciej Szafraniec, radca prawny w Nestle Polska.

Tymczasem Unilever zwraca uwagę, że postanowienie ma charakter tymczasowy i nie przesądza o wyniku sporu.

– Pragniemy zwrócić uwagę, że Sąd wydał postanowienie o zabezpieczeniu wyłącznie w oparciu o argumenty jednej strony. Wniosek firmy Nestle oparty jest na szeregu nieprawdziwych stwierdzeń, m.in., jakoby dystrybutorzy nie uczestniczący w programie Nestle zamierzali zaprzestać lub drastycznie ograniczyć dystrybucję lodów Nestle. Zarówno dystrybutorzy uczestniczący w programie "Lato z Algidą" jak i dystrybutorzy uczestniczący w programie "Złoty Sezon z Nestle" nadal prowadzą z powodzeniem sprzedaż zarówno lodów Algida jak i lodów Nestle – wyjaśnia Wojciech Tomczak.

Źródło: http://www.portalspozywczy.pl