Starbucks wypełnia zobowiązanie Fairtrade

Opublikowano: 02-03-2010

Od marca 2010 wszystkie napoje Caffe Latte, Cappuccino czy Mocha przygotowywane będą na bazie ziaren z certyfikatem Fairtrade


Od początku marca 2010 wszystkie kawy espresso oraz napoje kawowe przygotowywane na bazie espresso, a więc Caffe Latte, Cappuccino czy Mocha, podawane w kawiarniach Starbucks w Europie będą przyrządzane z ziaren posiadających certyfikat Fairtrade. Starbucks wypełnił tym samym swoje zobowiązanie dotyczące przestrzegania zasad odpowiedzialnego i etycznego biznesu, złożone w ramach inicjatywy Starbucks® Shared Planet™. Obok dużych zmian na skalę światową, kawiarnie Starbucks w Polsce przywitają wiosnę nową ofertą.

mocha.jpg         caffe_latte.jpg        cappuccino.jpg

mocha                                caffe latte                             cappuccino


Od dziś kupując kawę Starbucks, klienci sieci aktywnie przyczyniają się do poprawy sytuacji życiowej ludzi w krajach rozwijających się. Dzięki sprzedaży kawy 100% Fairtrade, Starbucks bezpośrednio wpływa na poprawę sytuacji życiowej tysięcy rodzin, których jedynym zajęciem od pokoleń jest uprawa kawy. Według szacunków firmy, całkowite przejście na espresso parzone wyłącznie z kawy Fairtrade w kawiarniach w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) sprawi, że ogólna roczna kwota wynagrodzenia dla plantatorów prowadzących małe plantacje kawy przekroczy 2 600 000 EURO.

W 2009 roku Starbucks zakupił blisko 18 000 ton kawy z certyfikatem Fairtrade. Tym samym osiągnęliśmy nasz cel, który zakładał dwukrotne zwiększenie zakupów kawy Fairtrade z każdym kolejnym rokiem – powiedział Buck Hendrix, Prezes Starbucks na region EMEA. „Od dziś już każdego dnia, z każdym kubkiem przepysznego Latte, Mocha czy Cappuccino nasi klienci będą mogli połączyć to, co przyjemne, z tym, co pożyteczne i ważne dla rozwoju świata. Dzięki ich wsparciu możemy być katalizatorem pozytywnych zmian w społecznościach plantatorów kawy.”– dodał Hendrix.

„Starbucks współpracuje z organizacją Fairtrade Labelling Organizations International już od 10 lat. Przez ten czas staliśmy się największym nabywcą kawy posiadającej certyfikat Fairtrade. Zrealizowanie naszego zobowiązania dotyczącego oferowania naszym klientom napojów kawowych przygotowywanych wyłącznie z ziaren z certyfikatem Fairtrade jest krokiem milowym dla Starbucks, ponieważ naszym nadrzędnym celem jest etyczne i odpowiedzialne prowadzenie biznesu – w tym przypadku wiąże się to z niesieniem wymiernej pomocy społecznościom krajów rozwijających się. Nasze zaangażowanie obejmuje szeroki wachlarz działań i z pewnością nie sprowadza się jedynie do umieszczenia znaczka Fairtrade na opakowaniu kawy.”– powiedziała Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na region Europy Środkowo-Wschodniej.

fairtrade.jpg

Certyfikat Fairtrade przyznawany przez organizację Fairtrade Labelling Organizations International gwarantuje plantatorom kawy oraz osobom pracującym na plantacjach w krajach rozwijających się sprawiedliwe i uczciwe warunki handlu. Współpraca z Fairtrade zapewnia im godziwe płace gwarantujące stabilizację finansową i możliwość optymistycznego patrzenia w przyszłość. Dodatkowo, wszyscy plantatorzy objęci programem Fairtrade i Starbucks® Shared Planet™ otrzymują dodatkowy zysk w postaci inwestycji realizowanych w ich lokalnych środowiskach, finansowanych przez Starbucks. Inwestycje te są ściśle uzależnione od potrzeb społeczności lokalnej i mają na celu poprawę jej życia w zakresie opieki społecznej i zdrowotnej, szkolnictwa czy ochrony środowiska. Przykładowo Starbucks od lat pomaga w ten sposób plantatorom z rejonu Antigua w Gwatemali (Ameryka Łacińska) – m.in. firma wsparła finansowo budowę i działanie kliniki medycznej w tym rejonie. Z kolei na Kostaryce, dzięki pomocy Starbucks, kilkanaście rodzin po raz pierwszy mogło posłać swoje dzieci na studia.

„Starbucks nadaje tempo przemianom w całym przemyśle kawowym, jeśli chodzi o wykorzystywanie globalnej skali swojej działalności w imię dobrej sprawy. Ten kolejny wielki krok firmy oznacza poszerzenie zasięgu systemu Fairtrade oraz zwiększenie pomocy, jaką program może przynieść plantatorom kawy, którzy znajdują się w centrum jego zainteresowania. W obecnych czasach, tak trudnych z ekonomicznego punktu widzenia, plantatorzy potrzebują Fairtrade bardziej niż kiedykolwiek i wspaniale jest widzieć, że mimo trudności, ludzie pozostają wierni swoim zasadom etycznym a także zasadom sprawiedliwego handlu. Od dziś mogą je wcielać w życie z każdym kubkiem swojej ulubionej kawy Starbucks.” – powiedział Rob Cameron, prezes organizacji Fairtrade Labelling Organizations International.

Marzec i kwiecień to również czas wiosennych zmian w kawiarniach Starbucks. Nasi goście będą mieli okazję spróbować nowej kawy specjalnej, jaką jest Bella Vista F.W. Tres Rios™ Costa Rica będącą jedną z wielu kaw certyfikowanych Starbucks® Shared Planet™. Kawa ta jest uprawiana w Ameryce Południowej, jej plantacje położone są na zalesionych wzgórzach niedaleko stolicy Kostaryki, San Jose. Kawa cechuje się orzeźwiającym, kwaskowym smakiem, który idealnie pasuje do wszelkiego rodzaju ciast z owocami jak i sałatek owocowych. W sam raz na wiosenne ożywienie, które już niedługo ogarnie każdego z nas! Ponadto w ofercie Starbucks znajdują się nowe kubki i tumblery z wiosennymi motywami, a także, po raz pierwszy w Polsce, akcesoria do parzenia herbaty. Dla osób, które poszukują prezentu dla najbliższych Starbucks przygotował również karty upominkowe Starbucks Gift Cards. Nasi goście będą mieli w czym wybierać!

„Najbliższe dwa miesiące niosą dla Starbucks wiele pozytywnych zmian. Napoje, które stanowią dziedzictwo Starbucks, takie jak Cafe Latte, Mocha czy Cappuccino zyskały nowy wymiar dzięki temu, że są przygotowywane na bazie kawy pozyskiwanej według zasad sprawiedliwego handlu. Chcielibyśmy zaprosić wszystkich do wspólnego delektowania się tymi napojami, szczególnie, że są one najchętniej wybierane i najbardziej lubiane przez naszych klientów od początku istnienia naszej firmy.” – powiedziała Agnieszka Kozłowska, Starbucks Brand Manager na region Europy Środkowo-Wschodniej.

starbucks.jpg

W 1971 roku firma Starbucks Coffee Company zobowiązała się do pozyskiwania i palenia najwyższej jakości kawy arabica. Obecnie, dysponując kawiarniami na całym świecie, Starbucks Coffee Company jest wiodącą firmą w dziedzinie sprzedaży i palenia kawy. Opierając się na naszym zobowiązaniu i przyjętych przez nas wartościach z każdym kubkiem kawy dostarczamy naszym klientom niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowe wrażenia (Starbucks Experience). Aby dowiedzieć się więcej o Starbucks Experience zapraszamy do naszych kawiarni albo na stronę www.starbucks.com.

amrest.jpg

AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, freshpoint i Rodeo Drive w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech. W Stanach Zjednoczonych AmRest zarządza restauracjami Applebee’s. AmRest będzie zarządzać kawiarniami Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech. Dodatkowe informacje na stronie www.amrest.eu 


Dodatkowych informacji udzielają:

Klaudia Mencina

kmencina@questiapr.pl

Justyna Popiołek

jpopiolek@questiapr.pl

Questia Sp. z o.o.

Communications Management Consultants:

+48 22 623 07 00