Znamy zwycięzcę VIII Olimpiady Młodych Barmanów

Opublikowano: 17-04-2009

54 uczniów średnich szkół hotelarsko-gastronomicznych z całej Polski rywalizowało o awans do Międzynarodowego Konkursu Bacardi-Martini Grand Prix

Warszawa, 17 kwietnia 2009r.; Piątkowy wieczór w Hotelu Jan III Sobieski w Warszawie należał do młodych adeptów sztuki barmańskiej, którzy sprawdzali swoje umiejętności przyrządzania napoi mieszanych w ósmej już edycji Olimpiady Młodych Barmanów.

Celem Olimpiady Młodych Barmanów jest wyłonienie reprezentanta Polski na Międzynarodowy Konkurs Bacardi-Martini Grand Prix.

Ideą zawodów jest także promowanie profesjonalnego barmaństwa, zdobywanie nowych umiejętności przez uczniów szkół gastronomicznych i przygotowanie ich do przyszłego zawodu i pracy w szeroko rozumianej branży HoReCa. Konkurs służy rozwijaniu zainteresowań młodych ludzi i promocji odpowiedzialnego sposobu spożywania alkoholu.

Aby wystartować w kwietniowym finale Olimpiady, uczniowie średnich szkół gastronomicznych musieli odpowiedzieć na pytania kwalifikacyjne z zakresu miksologii rozesłane wcześniej do szkół zainteresowanych udziałem w konkursie. Uzyskana w ten sposób ocena została następnie wliczona do ogólnej punktacji poszczególnych zawodników.

Rozegrany w Warszawie finał składał się z części teoretycznej i praktycznej. Podczas testu pisemnego uczniowie musieli wykazać się wiedzą z zakresu towaroznawstwa oraz technologii produkcji napojów alkoholowych i bezalkoholowych, wiedzą ogólną oraz znajomością języka angielskiego (w zakresie podstawowym). Test praktyczny objął przygotowanie dwóch porcji napoju mieszanego, wylosowanego z przedstawionej wcześniej listy oraz przygotowanie trzech porcji kompozycji własnej napoju mieszanego na bazie produktów z portfolio Bacardi-Martini. Na liczbę zdobytych punktów w finale składała się nota techniczna i ocena degustacyjna.

Zwycięzcą tegorocznej Olimpiady Młodych Barmanów została Joanna Bartoszewicz z Torunia (276 punktów), która zaledwie o jeden punkt wyprzedziła Mateusza Fornala z Piły (275 punktów), a o dwa punkty Agnieszkę Rut z Rzeszowa (274 punkty). Kolejne miejsca zajęli: Katarzyna Chrost z Pionek (271 punktów) i Paweł Kustosz z Łodzi (263 punkty). Joanna będzie reprezentować Polskę w 44. edycji międzynarodowego konkursu barmańskiego Bacardi-Martini Grand Prix, który odbędzie się w drugiej połowie września 2009 r. w Pessione koło Turynu (Włochy).

Zwyciężczyni pierwszego miejsca przygotowała drinka o nazwie ?Dotyk nieba (il focco del celo)?, w skład którego weszły: 50 ml Martini Extra Dry, 25 ml syrop Blue Curacao, 75 ml Sprite i ?  cytryny.

Olimpiadę Młodych Barmanów zakończyła Gala Wieczorna, podczas których swoje umiejętności zademonstrował tandem Tomka Małka i Marka Posłusznego, zwycięzców największych w Polsce zawodów barmańskich Independent Flair League. Tomek i Marek to dzisiaj jedni z najbardziej znanych polskich barmanów, którzy swoją przygodę z barmaństwem rozpoczęli dopiero kilka lat temu ? tak, jak tegoroczni uczestnicy Olimipiady Młodych Barmanów.

***

Informacje na temat Bacardi-Martini Grand Prix
Idea konkursu Bacardi-Martini Grand Prix narodziła się w roku 1966.Powstał on dla upamiętnienia Pierluigiego Paissy, pracownika Martini & Rossi,który zawsze interesował się sytuacją młodych barmanów i podnoszeniem przez nich swoich kwalifikacji. Na początku konkurs ograniczał się tylko do członków włoskiego stowarzyszenia barmanów. W 1970 roku zarząd firmy zdecydował się na rozszerzenie konkursu,tak aby mogli w nim brać udział wszyscy młodzi barmani z całego świata. Obecnie konkurs Bacardi-Martini Grand Prix jest najważniejszym wydarzeniem o charakterze szkoleniowym dla młodych barmanów.

Informacje na temat Bacardi-Martini
Grupa Bacardi-Martini zajmuje czołową pozycję w corocznym rankingu największych producentów producentów i dystrybutorów alkoholi na świecie. Są to przede wszystkim rumy Bacardi, wermuty Martini, wina musujące, w szczególności Asti Martini, koniaki, likiery, whisky, gin, tequila, wódki. Wyroby firmy docierają do wszystkich zakątków świata. Grupa Bacardi-Martini, powołana do życia w 1993 r., powstała z połączenia dwóch firm, z których każda już wcześniej samodzielnie osiągnęła światową renomę ? Bacardi and Company Ltd. oraz Martini & Rossi. Za obiema firmami stoi 150 lat doświadczeń, wiele tajemnic produkcji, niepowtarzalność bukietu i smaków wytwarzanych produktów. Dodatkowe informacje są dostępne na stronach: www.bacardi.com i www.martini.pl

Marta Kroplewska
Dyrektor PR

PR Group/ Entertainment Group
ul. Głogowska 16
01-743 Warszawa
tel.kom. + 48 512 213 547
tel. + 48 0 22 357 51 55
www.prgroup.pl
www.entertainment.pl