Mądre, Piękne i Gotują – kwintesencja kobiecej mocy

Opublikowano: 10-12-2015

Warszawa, 07.12.2015 Akcja „Piękne, mądre i gotują” składa się z dwóch elementów. Pierwszy z nich to kalendarz z przepisami. Agnieszka Małkiewicz (Horeca Communications) pomysłodawczyni akcji zaprosiła do studia fotograficznego kobiety znane z sukcesów w kulinarnym świecie: Agatę Wojdę, Ewę Malikę Szyc Juchnowicz, Luizę Trisno, Lilianę Filipiak, Basię Ritz i Ewę Olejniczak, aby łącząc swój wizerunek i kulinarny talent, wsparły potrzebujących. Pikanterii dodaje fakt, że bohaterki występują w kalendarzu w trzech konfiguracjach: Mądre (bez okrycia), Piękne (eleganckie) i Gotują – (wspólnie, w kuchni). Autorką niepokornych zdjęć jest Lidia Skuza. 

Uczestniczki Akcji Madre Piekne i Gotuja 2016

Dodając akcji lekkiego przymrużenia oka i zabarwienia kulinarnego wszystkie portrety wyjątkowych dam połączył wątek ich ulubionych produktów. Na ich bazie szefowe kuchni zaproponowały do kalendarza swoje przepisy na dania, których będzie można spróbować w ich wykonaniu podczas kolacji 15 stycznia. To jest drugi element projektu. Kolacja odbędzie się w warszawskiej restauracji „Slavika” należącej do jednej z nich – Luizy Trisno.

Projekt integruje polskie szefowe kuchni, znane z mediów i kunsztu kulinarnego, wokół szczytnego celu – wsparcia innej kobiety związanej z branżą gastronomiczną. W styczniu mija rok od tragicznej śmierci męża i ojca, wspaniałego człowieka, restauratora – Artioma Gyurjyan. W akcji nie chodzi jedynie o zbiórkę pieniędzy, ale przede wszystkim o wsparcie i powrót do normalnego życia jego żony Dolores Idnani i ich jedenastoletniej córki Kseni po trudnych doświadczeniach. – Dziewczyny już teraz są podekscytowane i odzyskały nadzieję, że wszystko się poukłada, dlatego bardzo mocno będę walczyć o każdą złotówkę dla nich – zapewnia Agnieszka Małkiewicz.

Inicjatywa „Mądre, Piękne i Gotują” to też ukłon w stronę kobiet polskiej gastronomii, świetnych
w biznesie i kreowaniu smaku: menadżerek, restauratorek, szefowych kuchni. 

Delikatnie prowokacyjny charakter kalendarza jest najlepszą formą zwrócenia uwagi na temat, który każdej kobiecie – szefowej kuchni leży na sercu. Jesteśmy tak samo dobre jak mężczyźni, ale musimy to udowadniać, pozbywać się naszych kobiecych atutów. Chcemy być i piękne i mądre i gotować. A jeżeli robimy to dobrze, chcemy być docenione. I fajnie, gdyby nie trzeba było tego oddzielać. – podkreśla jedna z uczestniczek projektu Ewa Malika Szyc-Juchnowicz.

Akcję można wesprzeć poprzez: bezpośrednią dotację, zakup kalendarza lub zaproszeń na kolację dla klientów, pracowników lub jako prezent gwiazdkowy przez sklep www.madrepiekneigotuja.com

Dystrybucję kalendarzy wspiera warszawska księgarnia Bookoff.

kalendarz Madre Piekne i Gotuja 2016

*Jedną z inspiracji dla projektu stała się działalność dziennikarki i pisarki Marii Canabal, która myśląc o niedocenionej pozycji kobiet w gastronomii stworzyła Parabere Forum. Maria podkreśla, że jej inicjatywa to „…międzynarodowa niezależna platforma non-profit, prezentująca kobiecy punkt widzenia i będąca głosem kobiet w ważnych kwestiach związanych z gastronomią. Uważam, że istnieją tylko dwa rodzaje kuchni – dobra i zła, bo talent nie ma płci. Choć moim zdaniem kobiety i mężczyźni różnią się w swojej wizji gotowania i podejściu do jedzenia.” 

*W projekt zaangażowało się wiele znanych marek i firm z branży kulinarnej, wspierając finansowo i produktowo przedsięwzięcie, które łączy siłę kobiet. Anna Grabkowska – Chlebek, Brand Manager odpowiedzialna za markę Veuve Clicquot podkreśliła, że wydanej przez 6 szefowych kuchni kolacji towarzyszyć będzie wyjątkowy szampan, stworzony przez niezwykłą i silną kobietę.
Madame Clicquot – innowatorka i perfekcjonistka, pełna energii i wyobraźni, była jedną z pierwszych kobiet biznesu w historii. Z niezwykłą charyzmą prowadziła dom szampański, który do dziś jest symbolem radości, przewrotności i emocjonującej pasji życia. Jej filozofia idealnie oddaje kwintesencję kobiecej mocy, a tym samym charakter inicjatywy „Mądre, Piękne i Gotują”.

*Wydawcą kalendarza jest stowarzyszenie Cook in Poland.

Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Agnieszka Małkiewicz, kontakt@agnieszkamalkiewicz.pl, tel. 695 672 986, (www.agnieszkamalkiewicz.pl).