Czym pachnie Twoja restauracja?

Opublikowano: 26-07-2018

Miej nosa do zapachów, czyli o odświeżaniu i neutralizacji słów kilka.

Nie ma gorszej sytuacji niż zapach spalenizny witający klientów restauracji od progu. Na nic nasze starania, stylowe dodatki i wysokiej jakości wykładziny, jeśli wchodząc do pokoju hotelowego, goście odczuwają nieprzyjemną woń… Powietrze w obiektach branży HORECA ma ogromne znacznie. Klienci, niezależnie od miejsca, w którym się znajdują, chcą otaczać się jedynie przyjemnymi zapachami. Jak zadowolić gości i nie popełnić błędu podpowiada producent marki Clinex. 

Zapach ma znaczenie 

Zapachy, z którymi obcujemy na co dzień, mają ogromny wpływ na nasz nastrój i samopoczucie.  Od aromatu unoszącego się w powietrzu zależy komfort klienta. Dlatego podczas prowadzenia działalności hotelarsko-gastronomicznej warto zwracać uwagę na zapach, z jakim obcują goście. 

Na rynku występuje wiele środków, które pozwalają dbać o kondycję powietrza. Dostępne specyfiki rozwiązując problem maskują nieświeże wonie, usuwają je częściowo lub całkowicie. Przy wyborze odpowiedniego produktu, najważniejsze jest ustalenie oczekiwań wobec stosowanego preparatu. Ważne jest również miejsce, w którym będziemy stosować produkt zapachowy. Jak informują specjaliści, nieprzyjemne zapachy gromadzące się w kuchni bądź w holu restauracyjnym można usunąć poprzez ozonowanie, odświeżanie i neutralizowanie. 

Ozonowanie 

To jedna z metod dezynfekcji, przy której nie stosuje się żadnych środków chemicznych. W walce z nieprzyjemnym zapachem pomaga ozon. Ten sposób pozbywania się nieświeżych aromatów  sprawdzi się w otoczeniu, w którym wymagana jest sterylność. Dzięki ozonowaniu usuniemy drażniący zapach powodowany przez grzyby i bakterie. Pozbędziemy się też zapachów stęchlizny czy dymu tytoniowego. Metodę warto stosować w pomieszczeniach, gdzie przebywa wiele osób naraz np. korytarzach, szatniach i holach. Ozonowanie pomaga w walce z niewłaściwym aromatem oraz chroni przed rozmnażaniem zarazków. Ozonowanie musi być przeprowadzane przez wykwalifikowanych pracowników, którzy dobiorą odpowiednie stężenie ozonu do wielkości pomieszczenia. Ozonowanie pojedynczego pokoju trwa ok. pół godziny, następnie wietrzenie przez kolejne pół godziny. W tym czasie w pomieszczeniu nie może przebywać żadna osoba.

Neutralizacja

Jeśli chcemy skutecznie walczyć z zapachami, musimy pamiętać o neutralizacji. Nie jesteśmy w stanie usuwać przykrych aromatów, stosując jedynie bogate kompozycje zapachowe, jakie znajduję się w odświeżaczach. Takie działania dają efekt tylko na krótką metę.  Przyjemny zapach kwiatów czy orzeźwiających cytrusów wyczuwalny jest tylko w momencie rozpylenia. Wystarczy kilkanaście sekund by aromat zniknął…  a po chwili znów pojawia się nieprzyjemna woń, z którą walczyliśmy. Aby rozwiązać ten problem, potrzebny jest neutralizator. Cząsteczki neutralizatora łączą się z cząsteczkami odpowiedzialnymi za brzydki zapach, aby je zniszczyć. To rozwiązanie dużo skuteczniejsze niż maskowanie zapachu za pomocą silnych kompozycji zapachowych.

Do walki z nieprzyjemnymi zapachami, naukowcom udało się zaprząc nanocząsteczki. Znajdziemy je np. w preparacie Nano Protect Silver Odour Killer. Ten środek, dzięki zastosowaniu aktywnych nanocząsteczek srebra skutecznie likwiduje odpychające zapachy. Produkt sprawdza się podczas likwidacji uporczywych zapachów np. dymu papierosowego, zapachu zwierząt czy śmieci. Wystarczy wstrząsnąć butelką i rozpylić preparat w powietrzu kierując strumień w górę bądź w konkretne miejsce, gdzie pojawia się nieprzyjemny zapach. Dzięki dwóm prostym ruchom możemy cieszyć się świeżym zapachem, który będzie obecny w całym lokalu. 

Odświeżanie

Kolejny sposobem na walkę z odpychającymi zapachami jest stosowanie odświeżaczy. Jednak jak się okazuje, odświeżanie to nie lada wyzwanie dla menadżerów i restauratorów. Produkty utrzymują się bardzo krótko, a zapach, który pozostawiają często skomponowane są ze związków będących alergenami. Taka mieszanka może być niebezpieczna dla klientów. Rozważne odświeżanie to zawsze dwuetapowy proces, wcześniejsza neutralizacja pozwoli na dłuży efekt pracy. Wybierając zapach, który pojawi się w restauracji czy hotelu należy szukać odświeżacza powietrza, które w składzie zawiera kompozycje bez alergenów. Przykładem bezpiecznego produktu może być Clinex AIR PLUS.

Długotrwała ochrona 

Troszcząc się o aurę panującą w lokalach branży hotelarsko-gastronomicznej warto pomyśleć o rozwiązaniach, które zagwarantują dłuższe działanie. Codzienne odświeżanie kilkunastu pomieszczeń można uprościć wybierając produkty o wydłużonym działaniu. Zapachową ochronę zapewni skoncentrowany odświeżacz powietrza Clinex SCENT. Produkty tej linii posiadają nową formułę, która uwalnia nutę zapachową i pozwala cieszyć się nią nawet do kilku dni. Środek należy rozpylać na powierzchniach zmywalnych. Nie należy spryskiwać przedmiotów plastikowych lub laminowanych z połyskiem. 

Dbając o czystość, troszczą się o detale i dodatki nie można zapomnieć o zapachu. Wrażenia sensoryczne stanowią ważny element oceny sektora HORECA. Klienci z chęcią polecają miejsca, w których czuli się bezpiecznie, a zapach nie przeszkadzał, tylko umilał czas. Ponieważ każdy z nas lubi przebywać w zadbanych i pachnących pomieszczeniach warto stosować preparaty, które wywołają pozytywne odczucia u naszych gości.